.

Mamselamsen

torsdag, oktober 06, 2005

Dagens visdomsord... dragen ur "lyckokorgen"

"Du är bra på att tala klart och tydligt".

Jajamensan! Det finns faktiskt ganska många som önskar att jag skulle tala både mindre klart och mindre tydligt. Framför allt prata mindre. *skrattar*

Så där ser Ni... "lyckokorgen" har någon form av magiskt innehåll, som riktar sig rakt till mig. Det kanke är så att kursen är övernaturlig. Lapparna har ju bekräftat det jag redan visste... "Jag är värd att vara lycklig".... det här med snacket... och sen var visst något om kreativitet. Vår "lärarinna" är kanske ett orakel. Hups.... nu fick just kursen ett helt annat innehåll för mig. Måste hålla ögonen öppna för om det dyker upp tarot-kort eller glaskula fram över. *elak*

Var på AF hos Lisa och berättade om kursen (i lite mjukare ordalag än här). Och gav henne förslag på förändringar. Då föreslog hon att jag skulle ta kontakt med Thorén gruppen och erbjuda mina tjänster. Tja, varför inte. Kan jag tjäna storkovan genom att stå och dela ut papper och lappar ur en korg... VISST!

Så: "Se upp Mamselamsen, kanske snart kommer och terroriserar Er med korgar med uppmuntrande tillrop".

Over and out/Mamselamsen - presumtiv "Uppmuntringskonsulent"

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Istället för korg.....guldväska....du får ju inte glömma ditt signum...... :-))

allvarligt så är jag glad att du hittat tillbaka.....men det är så hemskt för alla de som inte är som du, utan blir ännu mer knäckta

11:34 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Shiiit! Självklart GULDIS!!

11:57 fm  
Blogger Yrvaken tycker...

Underbart att du kan hålla humöret uppe!
Inte helt lätt på såna där tillställningar. =)

12:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ásch... va´tusan... jag har ju kommit på att man kan tänka på annat. Planera vad man ska göra i helgen... om trots allt den lokalen vi vill ha, inte går att tvinga till sig (hota med skattemyndigheter eller så)*fnissar häxlikt* Beställa födelsedagspresenter på Internet, kolla börsen... you name it! Man behöver ju faktiskt inte sitta och nicka inställsamt mot "fröken"-

12:29 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka