.

Mamselamsen

tisdag, oktober 04, 2005

Jag en anarkist! Uppdaterad!

Jag glömde berätta om att vi idag även fick ta var sin lapp ur en korg. På min lapp stod det: "Du är värd att vara lycklig". Det är väl klart som korvspad att jag är... det behöver ingen lapp a´la önskekaka, som man får tillsammans med Kina mat, berätta för mig. Men OK... det kanske finns dom som inte fattar att de är det... och det kan jag ta. Men när "fröken" sa att vi skulle sätta lappen på framsidan av vår tilldelade pärm, så att vi alltid kunde titta på den, störtvägrade jag (i tysthet) Jag knögglade i hop lappen och slängde den. Anarkistiskt va? =D

I morgon ska vi alla, gå på promenad i Svartbäcksmåla. Ibland undrar jag om vi i Sverige inte betalar alldeles för hög skatt, med tanke på att den promenaden nog kostar ett antal tusenlappar. Men visst... det är ju alltid trevligt att gå på promenad och få betalt för det.

Icke att förglömma...."Kaffegruppen" ska ha med fika!!! Här har organiserats idag. Jag ska ha kaffe och plastmuggar med, en annan te-vatten och mjölk och en tredje socker. De två andra blev utan syssla... men jag kan ju be en ta med 11 servetter och den andre en soppåse. För tusan... nån rättvisa måste det vara. Ingen får ju vara utan ansvarsfull och meningsfull syssla! *skrattar rått*

Over and out/Mamselamsen den lille anarkisten

Haaa... vi har ju gjort en sak till idag. MÅLFOKUSERING!!!! Vad vi gör om 5 resp. 10 år. Jag berättade att vi skulle ha ett fungerande företag och förmodligen då hade tankar på att sälja det. Om 10 år skulle vi vara HELT ekonomiskt oberoende och på vintern bo i Santa Monika. När jag hade sagt det fick jag inte prata mer. *fnissar ohämmat* Undrar varför?

11 Kommentarer:

Blogger Batbut tycker...

håller med Du, detta läggs våra skattepengar på! Skulle tycka det var klart vettigare om de skickat iväg er till ett sjukhus eller äldreboende där ni ex.vis fick läsa, hålla sällskap osv.

7:58 em  
Blogger Ilva tycker...

Din berattelse borjar bli skrammande, kanske inte sa mycket for sloseriet av skattemedel som NIVAN det hela tycks hallas pa! Det ar ju KRANKANDE!

8:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp!!!

8:29 em  
Blogger anna tycker...

anarkisten mamselamsen! haha, när får man se palestinasjalen och dr martens kängor på dig? och tuppkam? ;)

8:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag lovar... att ett par dylika kängor står på vinden. sjalen slängdes nog nån gång på sjuttiotalet.

8:49 em  
Blogger PGW tycker...

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt den där kursen!!!

8:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Skratta!!! Det är roligare.

9:10 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

konstigt.. att du inte fick prata mer.. är det något fel på santa monica??;-)

9:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kanske inte rätt ställe att prata om sånt. Där ska man vara deprimerad.

9:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

Välkommen till Santa Monica! Ser fram emot att ha dig här :-) Men 10 år är för länge..

Vad är det för en skitkurs ni tvingas gå?? Och vad kostar den inte samhället??

9:03 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kristina! jag kommer långt innan...
Kursen... Arbetsförmedlingen. Har man väl gått dit, slår de klorna i en. Men Gud vilken smörja.

10:58 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka