.

Mamselamsen

måndag, oktober 03, 2005

Jag tillhör "kaffegruppen"!!!!!!

Så har man fått stå upp och berätta vem man är, vad man gjort, fritidsintressen o.s.v. Skriva det på stora konferansblocksblad, som sedan sattes upp på väggen. Varför???? Känns som i småskolan när fröken satte upp ens teckningar på väggen. Men vad tusan... vill dom ha det , så ska dom få det. Jag ritade dit lite stjärnor och hjärtan också, för att göra det lite vackert, när det ändå ska hänga där i 4 veckor.

Därefter skulle vi skriva ner tre starka respektive tre svaga sidor hos sig själv. Jag menar... de positiva, var det inga problem med... jag drämde nog till med ett par extra. De svaga, var värre. Har jag egentligen några? *skrattar*. Fast jag skrev nog ner nått i alla fall.

Och NU ska Ni få höra!! Jag tillhör kaffegruppen. De´Ni!!!! Vi är fem stycken som ska se till att det finns kaffe till 13 personer klockan 10 varje dag. Oj oj oj... det blir till att organisera det hela ordentligt. Men jag kan lova, att det blev diskussion om dom som dricker te verkligen ska betala lika mycket som dom som dricker kaffe. Men det hela slutade med att det skulle dom. Hå hå jaja!! Så, i eftermiddag ska Mamselamsen minsann ut och köpa både kaffe och en burk med kakor till det ack så viktiga kaffet i morgon. Samt icke att förglömma... "kaffeburken" att lägga dessa tre kronor i.

Jaa... vad säger man?

Over and out/Mamselamsen, som surfar runt på "skoltid"

11 Kommentarer:

Blogger Lyckliga Grodan tycker...

alla mina farhågor är besannade.. det känns som du wallraffar lite på AF. Skriv en snärtig artikel om detta sedan, så ska du se att någon publicerar den. Det är bedrövligt.. bedrövligt..
vilken tur de har dig som kan pigga upp föreställningen... du har väl guld- och glamourtema i din klädsel.. :-D

12:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Guldväska...sjääälvklart!! Sss.. måste sticka... de börjar prata nu.

12:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

oh my - vilken viktig uppgift... jag säger som lyckliga grodan - wallraffa på och blogga järnet!

1:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

Man blir ju rädd när man läser det du skriver.....snacka om att intelligensbefria vuxna människor....

1:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

Oj, det var seriöst måste jag säga! Hoppas det går bra! :)

2:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vad är wallraffa?

2:31 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

låtsas att du inte tänker skriva någon artikel.. och sedan skriver du en.. verka lite dum.. ställ många frågor.. och få de svar du vill ha...
det fanns en journalist i Tyskland som hette Wallraff som utgav sig för att turkisk gästarbetare.. och sedan skrev reportage om diskriminering
http://www.guenter-wallraff.com/

2:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaaa... nu kommer jag ihåg. Jag har ju för tusan läst hans bok om det. *skäms*

3:11 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

inte skämmas.. det är livet för kort för.. ;-D

3:20 em  
Blogger PGW tycker...

Tillbaka till dagis hör jag. Jag tror på Wallraffgrejen.

Du har väl läs Vilse i pannkakan idag, han uttryckte det så bra:

http://shiz74.blogspot.com/

3:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vem vet... jag kanske gör en Walraff. Jag kommer att skriva om allt här.

4:56 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka