.

Mamselamsen

torsdag, oktober 06, 2005

Kursen är på sitt sett inte så dum.

Sätt mig på själsdödande aktiviteter och min hjärna börjar spinna igång. Ojojoj...i går kväll efter ett möte utanför Willys, började en tanke gro hos mig. Jag vill inte än berätta vad det är. Men jag har mycket att göra idag... så mycket kan jag säga. Många skulle kalla det att utnyttja situationen, "but what the heck".

Upp på AF (Jag måste säga att den förmedlaren jag har, är faktiskt as-kalas. Hon har insett hur verkligheten ser ut.) Delge henne mina tankar, iväg till ett företag och visa upp mig. Jag undrar om jag idag inte ska lämna GULD-skor och GULD-väska hemma. Bara vara lite lagom proper, så inte folk får hicka. *skrattar*

För jag känner att jag måste göra något kreativt, fram till vi hittar rätt lokal. Och kan jag få komma in på detta företag, har jag/vi nytta av det även sedan.

Så kursen var kanske inte så dum. Man tar alltså varje tillfälle i akt, att komma ifrån denna själsligt nedbrytande miljö. Och går detta i hamn, så blir det en kalasposition för mig... nu och i framtiden.

Over and out/ Mamselamsen som ska in i garderoben och välja outfit. Mörkblått tror jag passar idag.

9 Kommentarer:

Blogger Gagga tycker...

Håller tummarna för dig idag!

8:35 fm  
Blogger Ilva tycker...

Ja, det kanske ar en kurs baserad pa socialdarwinism, ni som har the guts reser er fran trasket o gor nat at er situation av ren desperation medan de andra dras langre o langre ner

8:40 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Låter spännande det där! Lycka tilll! :D

9:01 fm  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

det kallas väl att vara street-smart.. det är inte att utnyttja folk.. utan att ta vara på situationen och göra det bästa av den.. och där är ju du världsmästare, champion, weltmeister.. go for it...

9:05 fm  
Blogger Terése tycker...

Lycka till! Hoppas du hittar något bra att ha på dig!

9:52 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Nu känner jag igen dig Mamsen...... :-)) Om inte du tr chansen så gör ngn annan det.....och enligt mig så är det bättre att du tar den.....man hålelr på de sina... ;-)

10:27 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alex! Love you too! =)

Jag:streetsmart! *utnyttjar alla situationer*

Har varit på AF och blivit med ännu fler ideér.

10:30 fm  
Blogger Humlan tycker...

Du har kommit på meningen med kursen! Håller tummarna för att det går bra!

10:30 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva! Fasen vet om det inte är så.

10:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka