.

Mamselamsen

söndag, oktober 09, 2005

Det är så mentalt upplyftande...

att titta på programmet "Storstädning" på kanal 5. Man får liksom en underbar känsla av att ens egna hem är på gränsen till kliniskt rent. Och då städar vi ändå inte helt ofta. Inte förrän dammtussarna morrar, när man går förbi.

Sen tror jag att min förebild för hur jag vill vara när jag blir 60, är den blonda donnan i serien. En as-cool kärring med skinn på näsan, som är glamourös t.o.m. när hon torka kattskit. Japp... sån vill jag bli!

Ett litet julklappstips till mig!! Lyssna ungar!!! Jag önskar mig rosa gummihandskar med svandun runt handlederna. Millan, måste väl ändå kumma hitta det i USA tycker man. Jag vill ha... jag vill ha... jag vill ha!

Det här var det närmsta jag hittade när jag "Googlade". Hm... inte riktigt rätt... Ni får leta på den sidan, för de har en massa häftiga gummihandskar.


Over and out/Mamselamsen den presumtiva blonda "biatchen"

10 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Hur fixade hon svandunet när hon städade i mikron?

8:26 em  
Blogger Humlan tycker...

Instämmer, när jag suckar över mitt hem, behöver jag titta på ett sådant program, plötsligt har jag det vääldigt städat...
Jag gillar också de där gummihandskarna, det måste ju vara roligare att städa med dem på.

8:38 em  
Blogger PGW tycker...

Jag har gummihandskar som luktar vanilj, så slipper man lukta sunk av dem. Fast de har inga svandun förstås ...

8:44 em  
Blogger Theron o familj tycker...

Hörru, jag har också sett det där programmet. Tycker dom där två "damerna" har en viss förkärlek för att trycka upp/ner näsan i diverse äckligheter. Nästan så jag misstänker att dom får ut ngt av det..*ser mycket misstänksam ut*.

8:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

ett tips
www.inreda.com under städ-kul har ett gäng kul diskhandskar, bl a jeanstyg och spets, eller svart latex med sidenmuddar högst upp. Jag tittar på programmet och tänker som du att sådär jävligt har jag det i varje fall inte. Inga dammråttor i kaninstorlek ligger och morrar i hörnen...

8:49 em  
Blogger Batbut tycker...

Fasiken mamsen, du måste väl ha ett par i guld! Med svandun förstås.

9:07 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tänka sig att du också önskar dig ett par rosa svandunshandskar att städa med! Jag har lovat att alltid hålla mitt hem skinande blankt, bara jag får ett par såna handskar, så få se vad tomten har med åt mig i år... ;o)

9:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

GULD vill jag absolut ha... om inte guldet försvinner i vatten.

anci! Jag lovar inget om städningen... men jag vill ha dom ändå.

anci! Det undrade jag också!

pgw! Du ska då alltid vara värst! =)

mamma mu! Mmmm... tror det jag också. Pch sån ska jag INTE bli!

9:23 em  
Blogger Gagga tycker...

Du ska väl inte behöva städa som precis har flyttat in.
Gummihandskar! Bläää! Skulle aldrig falla mig in att ta på mig något så äckligt. Diskar hellre med lovikkavantar på, om jag skulle bli tvungen att ha nåt på händerna vid sådana tillfällen.

9:32 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Krymper inte dom då? =)

9:42 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka