.

Mamselamsen

söndag, oktober 09, 2005

Snacka om dubbla budskap.

Om man läst lite längre ner i min blogg, kommer Ni säkert ihåg tjatet:

"Det är inget att skämmas för att Ni är arbetslösa" Det snacket som hon "tutade" in i oss under minst en halv timme. Vet inte om det skulle bli nån form av mantra för oss. Men en sak blev klar för mig... Jag började skämmas!!

Hur som helst... "Vi ska inte skämmas"! MEN!

När hon berättade att vi skulle ta kontakt med företag, för att få till en intervju om rekryteringsprocessen, var det VÄLDIGT viktigt att INTE säga att vi var arbetslösa. Vi skulle säga att vi var studenter i stället. Vad sägs om det? STUDENTER!!!!!!!!! Vilket dj...la "crap"!

Dubbla budskap, så det bara "sjunger" om det! Bygg upp och sen slå undan benen!

Ja, det var väl det jag hade att förmedla i skrivandes stund. Det är tur att man har ett gott självförtroende från början, för på "Vuxendagiset" jobbar de hårt på att förvirra folk.

Over and out/Mamselamsen, nybakad student.

13 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Dom uppmanar er att ljuga! Vad mer ... kan man undra. Skvallra för uppdragsgivaren! Och gör ännu mer reklam för Fle..... jag du vet vad! /Tina

9:09 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tina! Det är tillräckligt många som läser här... behöver inte skvallra. Fle... har jag redan planerat in att göra reklam för. =)

9:18 fm  
Blogger Ilva tycker...

Jag vet att detta kanske inte är den rätta platsen men jag kan inte hålla mig! Jag har precis fått ett paket från Alex (http://alexsevilla.webblogg.se/) med de finaste halsband och armband man kan tänka sig! Så nu rekommenderar jag er att köpa era smycken från honom! De är vackra, välgjorda och personliga sa köp köp KÖP!!
Ps. Och nej, han betalar mig INTE för att göra reklam för honom!

11:04 fm  
Blogger Ilva tycker...

Mamse du kan ju ta bort det om du vill men de ar sa fiiina

11:08 fm  
Blogger anna tycker...

välkommen till studentvärlden! skaffa csnkort, res billigt och festa mycket.....tja, det var väl inget nytt ? ;)

11:22 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ilva! Det är väl klart att jag inte tar bort!! Alex är värd all reklam han kan få! Så KÖÖÖP Alex smycken.

Har du bilder?

11:25 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna! csn-kort kan jag glömma... alldeles för gammal för att få det. Men festa kan man väl få göra utan detta kort. =)

11:26 fm  
Blogger Ilva tycker...

nu hittade jag permalanken till alex smycken: http://alexsevilla.webblogg.se/150905200354_smycken_vskor_och_en_lampskrm.html

11:36 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ilva! Det gick inte!

11:56 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

En sån person borde väl ha hört om isbjörnen? Tänk inte på en isbjörn! Och vad tänker vi förstås på? Att hjärnan sorterar bort ordet "inte" vet väl de flesta... Jag är inte trött, jag är inte godissugen...och vad är man.
Men jag ska inte skämmas....*rodnar blygt* FÖRSTÅS

1:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag vet! Det roliga är att just det du skriver om, har hon redan tagit upp. Så!! Hur tänker hon?

1:52 em  
Blogger Yrvaken tycker...

AF har ju en sån snygg världsbild.
Inte bara är alla arbetslösa mental efterblivna, företagen är det också.
För att dom förstår säääkert inte alls vad som pågår.

Tror stenhårt på att man kommer så jävla mycke längre med att säga
"hej jag är arbetslös"
än att ljuga dom rakt upp i ansiktet och säga.
"Hej jag är en student"
när den meningen ändå stinker i högan sky av det förstnämnda.

Men vem är jag/vi att ifrågasätta den allsmäktiga arbetsfördnedringen?

1:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

yrvaken! Jag gör vad jag kan nu... ifrågasätter allt.

6:49 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka