.

Mamselamsen

lördag, oktober 08, 2005

Och jag nyser och jag....

nyser och jag nyser. Nä, jag är inte ett skit förkyld. Däremot har jag konstaterat att det är "himskandes" dammiga böcker jag har att packa upp.

Det fina med att packa upp böcker är:
1. De blir avdammade.
2. Jag hittar böcker som jag inte har läst och som verkar bra. Dom har fått sig en alldeles egen hylla.
3. Jag kan rensa bort böcker som jag aldrig mer kommer att öppna. Statsvetenskapsböckerna åkte ner i papperskassen som ska ställas längst bort på vinden. Hoppas de möglar eller att en vilsegången mus äter upp dem Huu... vad jag avskydde det ämnet.
4. Att jag denna gången ska kunna få någon form av organiserad bokhylla... så inte kokböcker står tillsammans med sociologi och deckare. Och där emellan har jag "knökat" in tidningen M3.

Men just nu orkar jag inte bära ner fler kassar och lådor. Ska kanske flörta lite med Stephan, så att han gör en insats för sin lilla fru.

Over and out/Mamselamsen, som berikar sitt liv, för varje bok som kommer på plats.

3 Kommentarer:

Blogger anna tycker...

Va fasiken, jag skulle ju hjälpa till att bära, jag behöver ju lite träning i att bära tunga saker!

4:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna! Bara att komma... det står en trettio-fyrtio kassar och lådor kvar på vinden. Jag bjuder på Korv Stroganoff. =)

5:04 em  
Anonymous Anonym tycker...

nämen, var läste du statsvetenskap?

11:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka