.

Mamselamsen

fredag, oktober 07, 2005

Fredagsritualer!

Jag fixar och donar för att bli klar för att fixa och dona. Jag har fantastiska ritualer på fredageftermiddagen.

- Allt som ska inmundigas inköps. Klart!
- Välja vilket vin jag ska dricka medan jag fixar i köket. Det blev till slut en helt vanlig Bojoulais Royal. Står på bänken.
- Välja musik. Måste vara något som man kan sjunga och skråla till, medan man lagar mat. Lutar starkt åt Tomas Ledin idag. Inte än på plats.
- Kör ut karl´n. Gjort! Han är och kastar hästsko med sina lekkamrater.
- Plockar fram alla ingredienser. Ligger ännu i kylskåpet.
- Mysbelysning och ett par levande ljus på diskbänken. Plockar in dom från TV-rummet.
- Ugnen sätts på. Snart.

Sen är det bara att sätta i gång och skapa. Fast idag blir det nog ren och skär matlagning. Det vankas helstekt fläskfilé med ost- och chilisås... stekt broccoli (snott från Ilva)... och Willys alldeles delikata potatiskroketter. Desserten består av fredagsgodis... också från Willys.

Snart... snart får jag börja. Inte tjuvstarta!!! Start tidigast 16.30

Är man knäpp eller? Jaaaaaa..... hihihi......

Over and out/Mamselamsen rutinernas mästarinna.... i alla fall på fredagar.

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

JAG TROR INTE MINA OGON-ETT RECEPT FRAN MIG???!!!
men mamse-Tomas Ledin??????

4:18 em  
Blogger anna tycker...

Är det inte du som ska käka chillpills? Det tror jag....

4:18 em  
Blogger crrly tycker...

Laga mat med levande ljus och vin, iih, mys! :) Men ska du ha Ledin så kikar inte jag förbi! ;)

4:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ilva! var lugn... det blev gamla godingar från sextiotalet i stället. Receptet...trodde du inte va!!!!! *asgarvar*

Anna! jag är hel-coooool.

crrly! Det blev inte han.

4:44 em  
Blogger Batbut tycker...

Men hallå! Vad hände med korv stroganoff och korvmojen?

5:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

batbut! Jag hade Korv Stroganoff i vecka... men jag kommer ALDRIG att ta kort på de4n igen... inte så mobbad som jag blev. =)

6:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag vet vad det blev! BEACHBOYS och andra GAMLA GODINGAR från läääänge sen! Jag har också sådan skivor hemma. Kom och kolla nå´n gång.
GRATTIS på namnsdagen!
/ Tina sötsyster

7:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag gillar gamla godingar... som min man och så! =)

9:31 em  
Blogger crrly tycker...

60-tal, yeaaaaaaah!! :)

10:19 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka