.

Mamselamsen

fredag, oktober 07, 2005

Nu är jag igång! UPPDATERAD!

Ur högtalarna i köket strömmar: "Let me tell you ´but the birds and the bees and the flowers in the trees......" *skrålar i högan sky*

Vinet är provsmakat. "Lite oljigt... runt... fruktigt... med en dragning åt ladugård". Inte f..n vet jag, men visst lät det bra.

Ljusen är tända. (Måste passa Ebba, som just nu hoppar emellan lågorna. Nakenkatt vill jag INTE ha!)

Fläskfilén ligger mjäll och stinn, och bara väntar på mina varsamma händer.

BRB

Over and out/Mamselflamsan igen.

Klockan 17.16
Har hittat en as-kalas-låt att "jazza" runt i köket till. "Who let the dogs out... voff voff voff.... Kanon!... Ebba ligger som en förskrämd höna under en av fåtöljerna i tornrummet. Om det det var voffsandet eller mina graciösa språng över golvet som skrämde henne vet jag inte. Men borta från ljusen är hon i alla fall.

Over and out/Mamselamsen, den nye Nurejev.

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ah, låter som en ypperlig idé! :) Ska också sätta på lite musik o fixa till en juste middag! Kan behöva det idag.

4:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp... jag gör vad jag kan för att det ska bli lite "kuligt" Och det blir bara kuligare och kuligare för varje glas vin jag häller i mig. =)

4:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

Visst e det kul? ;) *tar en mun whiskey till, men enbart av helande anledningar* ;)

5:12 em  
Blogger anna tycker...

du är i n t e kolugn.....chill pills till vinet kanske?

5:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna! *skrattar* Det kan ju sluta på akuten! Nä, jag fortsätter med vinet. Jag blir ganska lugn efter en 4-5-6 flaskor... faktiskt i koma... tror jag.

Henrik! Jiiihaaa! Enbart i helande syfte. *ler övertygande*

5:40 em  
Blogger crrly tycker...

Voff är nog inte alls bra att spela för kattunge! Här har vi försökt med Sov, lilla Totte... uppskattades inet alls! Förstår inte varför...

Mitt vin smakar gammalt trä, underbart! *s*

10:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

crrly! Det är bara det första glaset som smakar trä. Därefter är allt vin gott. =)

10:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka