.

Mamselamsen

söndag, oktober 09, 2005

Det här med Kalles kaviar. Uppdaterd!

ÄLSKAR detta pålägg! Men gjorde en dum sak idag, efter att ha inhandlat detta delikata pålägg på Willys.

Kollar man innehållsförteckningen, består den till stora delar av veg. olja och socker. Hur jäkla onyttigt som helst! Och jag som brer på cemtimetertjocka lager på mackorna. Det är nog Kalles fel att jag inte går ner de där sista tre förhatliga kilona.

Sen upptäckte jag något annat. Kalles kaviar är Romersk!!! "Fångstområde: Rom". Tänk så lite man vet. =) Nån som sett stora fiskefartyg i de centrala delarna av denna sydländska huvudstad? Jag har aldrig varit där... så jag vet inte.

Sen undrar jag över en annan sak. Om man är en sån "äckelputt" som jag, har det faktiskt hänt att jag smaskat direkt från tuben. (Jo, det är bara jag som nyttjar Kalles) När man är klar och tittar i tuböppningen, så har kaviaren ändrat färg och blivit något bleksiktig. Sker det någon kemisk reaktion i mixen kaviar och mitt drägel? Någon kemist som kan ge en vetenskaplig förklaring.

Lite "surriga" tankar så här på söndagseftermiddagen.

Over and out/Mamselamsen, som kanske har lite för lite att göra. *skrattar*

14.20
jag har faktiskt inte för lite att göra... säger hon med "orangutangarmarna"/citat av
PGW . Ska faktiskt gå och ta mig en liten tupplur. Ska vara närande och hälsosamt. Sätter på en CD-bok av Nesser och sömnen infinner sig inom 2,3 sekunder. *gäspar stort*

8 Kommentarer:

Blogger anna tycker...

oh maj gad. det blev plötsligt äckligt med kaviar. men iallafall, har du för lite att göra har jag ett tips: baddräkt, snorkel, cyklop och fenor, sen kommer du gå ner de sista tre kilona i rasande fart! ;) öva nu på dina länkar!

1:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag ska....jag ska. *övar mentalt*

1:59 em  
Blogger Theron o familj tycker...

Kan inte låta bli att hålla med Anna, idag igen. ;)
Man ska inte läsa innehållsförteckningarna, alltför noga i af. Om man nu inte vill bli vegan.
Och du, var sitter dom där sista tre kilona??!! Bilden som Bloggblad lade ut på sin sida visade en mycket smal Mamselamsen!

2:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

UÄÄÄK!
Ingen mer kaviar för mig...på ett tag ialla fall!

2:35 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mamma mu! Jag döljer dom under magtryckaren. =)

mifflan. Japp...helt klart äckligt. *skrattar*

2:54 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jäg älskar kaviar. Speciellt Kalles. Dessvärre får jag hålla till godo med Mills ( bor ju i Norge) Strunta i innehållsförteckningen. Njut din Kalles. Innehåller mycket fett men sunt fett. Värre med sockret. Jag tror dock dina "sista 3" inte beror på Kalles.

Mer kaviar till folket!!

3:17 em  
Anonymous Anonym tycker...

Dräggel är bakterier och bakterier växer ihop med mat så nog händer det mycket i tuben efter det att du varit där *skrattar*

Samma sak som att ta en sked sylt och slicka av skeden och stoppa ner den i sylten igen, så har hela sylten blivit 'drägglad'...

Jag vet för jag har jobbat med både kök, mat och hygien.

4:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Så du menar att jag har en levande kaviartub? *lerÄ

5:58 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka