.

Mamselamsen

tisdag, september 13, 2005

Praise the Looooooord!

Himlar och bananer... vi var pa Camillas godspelkonsert i gar. Alla i salen var som galna och stod upp och viftade med armarna och skrek: "Praise the Loooord" hela tiden. Bara jag, Jessica och Linea satt ner och stampade takten lite grann. Da fick gigantiskt stora pastorn syn pa oss (vi satt pa forsta raden) och ta mig tusan, tror jag han var pa vag och hoppa ner fran scenen for att forsoka fralsa oss. Men som tur var, var det nagot som holl honom tillbaka. Dock blangde han pa oss hela tiden. Hur som helst... musiken var alldeles under bar. Sexstammig godspel gar inte av for hackor... "Praise the Loooord"!

Igar pa dagen tog jessica och jag bussen ner till Santa Monika. En bussfard, som nog hade tarvat njurbalte egentligen. Skumpigare fard har jag nog aldrig varit med om. Dock stagades jag upp av en man som satt bredvid mig och sov med huvudet pa min axel. Han var nog vaaaaldigt trott!

I affaren "Forever 21" hittade jag... gissa? En handvaska i brunt och med GULD!!!! 22 dollar... as-kalas!! =) Och Biggis! Jag har hittat en penna till dig. I och far sig inte blinkande... men riktigt graslig anda! *fnissar*

Idag tar vi Metron ner Down Town. "Fashion district" ligger dar och bara vantar pa mig... "Praise the Looord"! Ojojoj... NU ska det turboshoppas! Vi ska bara invanta Millan. Hon hade nagot test som skulle inlamnas. Hittills har hon bara stora A:n i betyget. *skryter som vanligt ohammat* Hennes larare pastar att hon ar arbetsnarkoman... och det har hon garanterat fatt efter sin far, for jag har inte sett nagra sadana tendenser alls hos mig. Jag tycker att arbete ar valdigt overreklamerat. =)

Ohhh...jag glomde nastan att beratta om den gamla tanten i rullstol har pa Hollywood boulevardd, som ar uteliggare. Hon hade en liten vit ytte-pytte-kisse i knat, nar vi gick forbi. Igar fick vi reda pa att nagon tagit katten och atit upp den. Hu, sa grasligt! Men den som gor sa hemska saker maste vara valdigt, valdigt hungrig. Uhhh.....

Over and out/Mamselamsen som sitter bland palmer och blommande bouganvilla (stavning?)

10 Kommentarer:

Blogger Cornelia tycker...

Åh vad roligt att få en rapport från "over there".

7:43 em  
Blogger Ilva tycker...

Det verkar vara valdigt VALDIGT dar! Fortsatt att rapportera Mamse, jag blir sa glad av att hora era aventyr!

7:54 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

kors i taket, och amen... men det var ju hemskt det där med kissen förstås... Du håller väl i din handväska ordentligt när du är ute på stan mamsen

8:03 em  
Anonymous Anonym tycker...

Imorgon blir det operation - på riktigt - Anders axelled. Det går säkert bra. En ledig dag för mej, som blir chaufför. Puss & kram /Tina

10:21 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Va' glad jag blir att du tänker på mig och min penn-önskan! Ser redan fram emot den! :-)

11:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

Fy så otäckt det måste vara att vara hemlös och dessutom handikappad. Stackars tanten!
Och, stackars lilla kissen!

It truly is a jungle out there!

9:15 fm  
Blogger maruschka tycker...

....*avis*.....

3:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

Usch vad tufft när ens vän blir uppäten...huh!

Men att sitta ner på en gospelkonsert, det låter ju lika kul som att svära i kyrkan *skrattar*

Låter som du har en underbar resa!

Shop on!

4:59 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

du har väl inte blivit bortrövad och uppäten mamsen.. ge oss ett livstecken snälla...

8:07 em  
Blogger crrly tycker...

Kul-kul att läsa! :)

6:49 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka