.

Mamselamsen

fredag, september 30, 2005

Nu blir han riktig gubbe!

Stephan blir 53 i morgon. Och jag som tycker att han bara är en liten pojke.

Presenter är inhandlade. Jag letade efter Cartiers "lukta gott". Men det finns inte att tillgå i varken Nybro eller Kalmar. Skit också! Denna glasflaska verkar ha någon form av "afrodikum" (stavning?) i sig. För när Stephan har det på sig, går jag som en dräglande honkatt i mars, efter honom. Men nu är det slut på det, för det blev Armani i stället, och den har inte alls samma inverkan på mig.

Och det självklara TV-spelet är också det inhandlat. Vintern är lång.

Nu ska jag bara ut på stan och köpa kort, blommor och den traditionsenliga gräddbakelsen... jag tror det blir en Budapest i år Varje födelsedag SKA starta med gräddbakelse med påföljande illamående. En födelsedag utan spykänslor, är ingen riktig födelsedag.

Over and out/Mamselamsen som bara har guldiga gardiner i skallen.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Läste nyss på Aftobladets hemsida att det är trendigt att vara gubbe i höst!
Föresten, afrodisiakum heter det väl tror jag..?

1:11 em  
Blogger Gagga tycker...

Grattis till din lille gubbe!

2:11 em  
Blogger Humlan tycker...

Visst är det konstigt att vissa dofter påverkar en på detta sätt!? Jag har också en herrdoft som påverkar mig på detta sätt... ;)

Grattis till din gubbe iallafall!

3:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag ska hälsa honom.

10:24 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka