.

Mamselamsen

torsdag, september 29, 2005

Hemma igen och lika mycket pengar kvar.

Ja himmel vilken auktion. Bara nya saker som dom försöker sälja skitdyrt. Bl.a. en vit svultstig skinngrupp... en sån som var modern på åttio-talet. Och utroparen försökte med, att sådana soffgrupper minsann kostar 30-40 tusen ute i affärerna. Den var GRÄSLIG! Och jag har sett möbelaffärer sälja ut liknande svulstiga saker för en 6000 pix. Men folk bjöd hej vilt utan en tanke på att man skulle lägga på 25% moms på budpriset. Oj oj oj oj... det blev riktigt dyrt för dessa as-läskiga möbler. Vi åkte ganska snabbt där i från. Nää... tacka vet jag RIKTIGA auktioner.

Ebba mår inte riktigt bra efter behandlingen av sin öronskabb (droppar i nacken) och sprutan mot kattpest och kattsnuva. Hon är jättehängig. Nån som vet om dom kan bli dåliga av denna behandling. Öronen känns varma, så jag tror hon har lite feber också. Stackars lilla "Gumsegumsan". Vi får se hur hon mår i morgon. Är hon inte piggare, ringer jag djurkliniken och gnäller. Vår lilla prinsessa ska ju inte behöva må så här. Jag vill att hon ska bli som vanligt igen och ligga i blommorna i fönstren, kloa sönder soffan och hänga och slänga i gradinerna.

Sen jag kom hem från Hollywood, har jag, som Lotta på Bråkmakargatan säger, "möblat" en del. Nu fattas bara en lite kort gardinkappa i "tornrummet" för att dölja alla fula kontakter som sitter på ovansidan av varje förnster. Ja... och så gardiner till mitt rum. Jag hittade skitsnygga i Kalmar igår, men jag tycker att 300 kronor metern är lite häftigt. Jag väntar!!!

Nja, sen ska alla mina böcker ner från vinden. Alltså, dom som jag slet med att få upp i början av sommaren. Då, när jag bar och bar och bar och.... tills var ryggraden så hoptryckt att jag till slut inte var längre än en och tjugosju.

Det känns som evigheter sen jag var hos Millan och det är ju bara lite drygt en vecka. Men jag ska lägga in en massa foton... jag ska bara fixa ett nytt Officepaket. Mitt gamla skickade jag över till Millan... fasen att man ska vara så himla givmild. Jag vill haaaaa Word, så jag kan få fram mina länkar till Nyligen, som jag postade till min blogg innan jag åkte till LA. Skiiiit... mummel mummel mummel.

Nu skiter jag en stund i Er här på bloggen, för nu ska vi äta hederlig svensk husmanskost... Kebabtallrik och rött vin.

Over and out/Mamselamsen som redan luktat på korken.

2 Kommentarer:

Blogger Gagga tycker...

Det går säkert bra med lilla Ebba. Klart hon blir påverkad av sprutan.
Säkert pigg i morgon igen.
Du, sådana där auktioner har jag också varit på. Tror det är en o samma firma som åker runt o auktionerar ut "konkurslager" o konst. Dyrt som attan brukar det bli. Lite skumt.

10:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaa...jag tror det!

10:26 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka