.

Mamselamsen

torsdag, augusti 18, 2005

Vem skriver jag egentligen för?

Jag läser många bloggar om dagen och många påstår att de bara skriver för sig själva, när de bloggar. Jo jo...det gjorde jag också, ända tills jag "monterade" in en räknare och jag fick bevisat att att det satt en massa "fönstertittare" som spanade på mina mer eller mindre privata tankar.

Så... Nä... jag skriver inte enbart för mig själv. Hur kan man göra det när det sitter folk i Tanzania, Bagdad, Iran, Korea o.s.v. och förfasar sig över min GULDISAR och tämligen gräsliga matfoton. =)

Men ohh... vad roligt det är. Och vad mycket roliga människor jag "träffat" här. Undrar om man någonsin kommer att träffa dom i verkliga livet? Eller så ska man inte det....magiken kanske försvinner.

Over and out/Mamselamsen direkt från soffan.

16 Kommentarer:

Blogger Theron o familj tycker...

Är också i valet och kvalet där. Ska man träffas eller "förstör" man ngt då?

Fast ovasett om jag träffat er eller ej så tycker jag om er!

8:45 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har aldrig varit i närheten av Nybro men om jag gör det kommer jag amila dig innan så kan vi ta en kaffe utanför Willys!

8:47 fm  
Blogger anna tycker...

äsch, alltså, jag har skrivit på nätet sen artonhundrafrösihjäl, sen om det är en dagbok på ett community eller en blogg, det spelar ingen roll. i första hand är den till för mig. men visst, lite annorlunda skriver jag eftersom jag vet att det finns folk som läser....men jag skriver fortfarande allt, men publicerar inte allt ;)

8:59 fm  
Blogger PGW tycker...

Ja Nybro börjar verka som ett trevlig fikaställe :-)

9:07 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja men himmel...om Ni nån gång kör in i Nybban....maila...så ska jag visa både torget, Magazin Lou och Ebba von G. (Annars är Nybro mest känt för staden man kör förbi.)

9:17 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

pale green! Trevligare kan det bli! *kryptiskt*

9:19 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Kom ihåg att jag har varit i Nybro för många år sedan på någon fotoutställning av naturfotografer. Bara positiva minnen. Vad ska man förresten kalla möten över nätet? Kvasiinteraktion?

10:01 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Håkan! *skrattar* Nått sånt.

10:14 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tror att man kanske måste vara lite försiktig när och om man skall träffas så att bilden i ens huvud kan jämkas ihop medden verkliga personen....

Dessutom mamsen så kan en kvinna av din kaliber aldrig vara anonym..... :-) Min dag skulle vara oerhört trist utan dig.....

Vet du vad jag såg igår när jag jagade mönster.....guldskor för barn...... :-)

10:53 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alex! Jag skulle bums köpa dom, om jag bara hade barnbarn.

11:51 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alex igen! Tur att man kan glädja nån bland alla bananlådor. =)

11:53 fm  
Blogger Gagga tycker...

Ja det kanske blir ungefär som när ens älsklingsbok blir sämre film.
De inre bilderna är oftast bäst.

12:49 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gagga! Jag tror din bild bara kan bli bättre. *fnissar. Jag ser framför mig en kvinna i skandaler och morgonrock som jagar kor med en nödsax.

1:04 em  
Blogger Gagga tycker...

Jag har raderat ut alla saxar!
Orkade inte ens se dom själv.
Sitter i min bildsal o gör inte det jag borde.
Å andra sidan sitter jag här minst en timme längre än jag måste. Vad gör jag då tror du?

1:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gagga! jag tror absolut att du schemaplanerar! ;)

2:09 em  
Blogger Gagga tycker...

Vi säjer väl det då, ifall nån överordnad spion läser det här.Eftersom vi faktiskt har övervakningskameror, (men inte i klassrummen eller på toa,)så vet man ju aldrig....

4:02 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka