.

Mamselamsen

tisdag, augusti 16, 2005

Två skandaler mitt i flytten.

De är bra att flytta ibland, för man hittar så mycket som man glömt bort. Igår, när jag rotade i en av Stephans garderober, hittade jag tre Kriss-jackor och en duvblå YSL-jacka (secondhand) som jag alldeles glömt bort. Och dom ska definitivt inte förpassas till vinden. Rena julaftonen.

Det som redan ligger i "säcken-till-vinden" är mina svarta skinnbyxor. Jag tror att jag hade lite pubertetskänningar för några år sen. (Familjen, är Ni glada nu?) Men oh, vad cool jag kände mig då. Kan även berätta att vid förr-förra pubertetskänningen, när jag var 35, köpte jag den idag här så omtalade Knutte-jackan med fransar. Det var när jag upptäckte de första rynkorna, som jag stormade iväg och inhandlade detta plagg. Jag blir ganska ofta påmind om den. "Tiden när Birgitta var ascool knutte". Ja ja... var sak har sin tid. =)

Skotskrutiga "golfschorts" åkte samma väg. Hur KUNDE jag köpa dom? Snacka om tant-varning!

Alla taskiga "replica-väskor" i Gucci och Chanel, som jag köpte för många år sen, for all världens väg. Kvar finns bara "rediga" väskor.

Skandaler

Jaa... Gagga, så var det mina "skandaler". Dom låg längst inne i hörnet och skämdes. Men men, dom kommer att få finnas kvar, även om jag inte använt dem på hur många år som helst. Man vet ju aldrig....... =D

14 Kommentarer:

Blogger Gagga tycker...

Så fula sandaler har jag aldrig haft! Fattar inte hur du fått för dig att jag har nåt sånt på fötterna. Jag är ju estet! Släng dom direkt!
Men måste erkänna att jag har svarta skinnbyxor. Bra att ha ute på krogen, ifall man spiller o så menar jag...

6:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ay,ay....Florito har sådana sandaler också......Och jag har ett par chokladbruna skinnbrallor.....Mkt bra vid spill på krogen.....:-)

Nu skola jag taga F i hampen och dra med honom till Ikea så att jag kan känna mig lite fosterländsk....blir säkert en massa småprylar som lastas in i bilen till stackarns förtvivlan.....han avskyr Ikea!

6:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

alex! Det finns svenskt godis där... lingon... knäckebröd...Gevalia kaffe... inlagd sill och en massa annan smaskens.

6:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gagga! vad är det för fel på dom då?

6:41 em  
Blogger PGW tycker...

Att följa med till IKEA fast man inte vill är en av de mest kärleksfulla handlingar en respektive kan göra. Nästan i klass med tända-ljus-middagar.

7:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det är OK att ha med sin "respektive under protest" om han eller hon inte suckar och stönar hela tiden. För det är ju värre än att gå ensam.

7:28 em  
Blogger Gagga tycker...

Fula!

8:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hrumpf.....säger jag bara!

8:56 em  
Blogger Gagga tycker...

Men säkert väldigt bekväma!

8:58 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Inte ens det minsta lilla guld på dom där! :-)

10:32 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Sandalerna är helt i min goda smak!
Men svarta skinnbyxor.... nänä, då skulle jag se ut som om jag vore dumpad av nån grånad MC-knutte...

10:37 em  
Blogger PGW tycker...

Lägg sandalerna bredvid älgen och spraymåla alltihopa i guld när du ändå håller på.

11:32 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Halleluja!!! For Tom Jones ringde...Han letar efter sina byxor!!

8:26 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag visste det... att calua skulle bli glad. Ja, Tom Jones ska få tillbaka dom!. *skrattar*

8:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka