.

Mamselamsen

måndag, augusti 15, 2005

Jag har gjort något riktigt hemskt idag.

Jag har rensat bland mina handväskor! Puh.. Jag tror att "åtminstånne" 10-15 stycken åkte ner i en stor svart sopsäck. Det kändes nästan hädiskt att stoppa ner dylika tingestar där. Men jag har ju inte använt dom på över ett år, vilket betyder att jag aldrig kommer att använda dom igen. Dock ska dom inte kastas... de ska bara få flytta upp på vinden. För nu kommer jag verkligen att kunna spara på allt. :)

Stephan har flyttat en massa döda djur idag. Korpar, rävar, "örnar" och nån sten med grävlingar på. Med tanke på att luftgevär är den enda bössa min man använt, har vi ovanligt många jättedöda djur i huset. Förklaringen finns dock i att hans pappa var en inbiten jägare. Så det ligger väl lite nostalgi i dom.

Men jag vet minsann var de ska få bo, när vi har flyttat. I trapphuset... i och med att den i princip är privat kan de få sitta där och skrämma slag på alla besökare. Välkomna som ovälkomna.

Hur som helst... han får ha sina "döa" djur och jag får ha mina handväskor, som i och för sig bara är en förädlad version an "döa" djur.

Over and out/Mamselamsen i röjartagen.

9 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Fick älgen följa med ändå?

7:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Pale green... Ja, den fick följa med. men vi upptäckte när vi tog ner den, att den spruckit i nacken... stackarn.

sandra! Ja det var hemskt... men jag måste ju göra ny plats för dom som ska inhandlas i LA.

7:43 em  
Blogger PGW tycker...

Spruckit i nacken var väl minsta problemet, den är ju halshuggen ju!!

Om du nu har plats för fler väskor så hittade jag en till dig hos Moschino

7:52 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men den väskan var ju grymt läcker.....nu känner jag hur det börjar klia i fingrarna.....

Stackars Hälge.....men kan ni inte limma honom eller ngt?

8:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

alex. Inga problem....vi hänger på honom en massa halsband, så syns det inte. *skrattar* Asch, vi tråcklar ihop honom.

8:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

"Blekfejs" VILL HA!!!!

8:35 em  
Blogger crrly tycker...

Gillade särskilt slutet på det inlägget! *s*

10:17 fm  
Blogger ... tycker...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

11:37 em  
Blogger ... tycker...

Lägg ut bagsen på Tradera så vi andra kan ta del av dem oxå! :-)
HUR HUR HUR får man en räknare på min sida? jag önskar mig inget hellre än en räknare på min sida just nu. Snälla Mamsen hilfe?
(Föregående post innehöll detsamma, men jag hade skrivit röknare istf räknare, tyckte röknare lät så otrevligt)

11:39 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka