.

Mamselamsen

söndag, augusti 14, 2005

Kubb-SM i Badhusparken

Jaa... så här ser det ut i Nybban när det är SM. Tyvärr var vädret lite dåligt, så det var inte så mycket folk.

Kubb-SM

Gissa vem det är som siktar på bilden?
Tyvärr åkte dom ur kvartsfinalen här. Men dom gjorde det med flaggan i topp. Dom blev utslagna av de Gotländska Världsmästarna med 2-1.

Sen var det mycket ältande och vältande vad som gick fel och vad som kunde ha gjorts bättre. Stephan var helt övertygad om att gotlänningarna var dopade på nått vis. "Dopingkontroll... dopingkontroll" Jag tror att nästan ingen hade klarat det testet, för jag såg minsann både öl och vin på gräsmattorna runt omkring. =)

Jag åkte hem när Min lille Gubbe hade åkt ut... för så jäkla kul är det trots allt inte, att titta på en massa gravallvarliga människor som kastar träpinnar omkring sig.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Skall man va med på elitnivå krävs det nog lite doping, i någon form,,,

5:07 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

jag såg maraton för damer nyss.. minst en propeller i rumpan var måste de ha dopat in för de sprang fortare i 4 mil än jag kan springa till brevlådan...

5:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hmmm....har de Kubb-SM i nybro varje år? Man ser ju skyltarna om SM varje år...hmmm

Ska nog allt kolla in det snarast..

6:34 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka