.

Mamselamsen

söndag, augusti 14, 2005

Många tycker att jag är "äckligt" positiv.

Men kan man vara annat? När jag vaknar på morgonen, innan jag slår upp ögonen, går jag ofta igenom saker och ting.

- Jag lever.
- Har inga allvarliga sjukdomar. Min förkylning är nästan borta, tacka vare lite healing här på bloggen. =)
- Jag har den bästa mannen... tycker jag i alla fall.
- Jag har absolut världens bästa barn. Säg inte emot mig... för vad Ni än säger, ÄR mina bäst!
- Jag har tak över huvudet och mat på bordet.
- Står inte helt på ruinens brant. Just nu i alla fall... men jag HAR gjort!! Oj oj oj ....
- Jag har "Guldisar" och glittertofflor, som gör mitt liv lite glatt.
- Jag har vänner, om än allt för långt borta, som jag kan lita på.
- Jag ska idag "coacha" i SM-kubben. Japp, det gick till slutspel idag! Hurra!
- Jag har massor med bra böcker, som ligger och väntar.
- Jag har världens gosigaste "gose-kudde"
- Snart kommer Ebba von G.
- Snart ska jag "rocka järnet" med döttrarna.
- Det regnar inte idag.
- Stefan Holm ska hoppa höjdhopp idag.

Jag kan hålla på i evigheter.... hur ska jag kunna vara negatìv? Jag är faktiskt väldigt tacksam för det jag har... och jag tänker ofta på det.

Over and out/Mamselamsen tar en kopp kaffe till och funderar på vilka GULD-skor jag ska ha idag. =).

12 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Förnöjsamhet - ett ord som nästan är borta ur ordlistan numera. Skönt att du insett hur bra du har det.
Själv saknar jag guldskor och pengar, annars är jag nöjd.

10:40 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ja.... men jag är tacksam, för det har inte alltid varit så här... tro mig!!

10:43 fm  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

du har det som du förtjänar det såklart mamsen.. det bästa till dig..

11:29 fm  
Anonymous Anonym tycker...

härligt! Jag försöker också vara tacksam för det jag har - är bättre på det nuförtiden faktiskt...

Såg ett par guldstövlar på Tradera idag - tänkte genast naturligtvis på dig!

11:30 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

sara....rusar nu till Tradera! =)

11:34 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Häftiga men, lite läskig klack!

11:37 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Instämmer till fullo med dig Mamsen.....det finns så mkt att vara glad o nöjd med......har iofs inte kommit lika långt som du så att jag vaknar så där gala-positiv....men jag jobbar på det....

1:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

alex! Jag vet inte, men jag tror att man måste ha gått igenom en massa skit... gått igenom det stärkt... för att sen kunna uppskatta det man har. Jag vet inte, för detta är mina helt subjektiva tankar.

2:44 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har ett par slitna och härligt mjuka örngott med Bamse och Skalman på, lite trasiga i hörnen. Vill du ha dom till din gosekudde? / Tina

2:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nja... det beror på... det ska vara tu-skaft.

3:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag känner igen mig för jag är också glad över mycket. En tjej blöev så trött på mig en gång och skrek över en hel cafeteria - Måste du vara så j-a positiv!

Men visst kan glada människor vara jobbiga om man inte är på bra humör själv. Ungefär som man avskyr alla snygga tjejer när man har pms, och inte nog med att de är snygga, ibland är de TREVLIGA också...

*skrattar*

4:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

jag vet! =)

5:48 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka