.

Mamselamsen

onsdag, augusti 17, 2005

Fick brev från Tingsrätten idag.

Mitt skadestånd var inte 5.000:- som jag trodde, utan blev 10.000:-. Så nu ska många myndigheter kontaktas, för att få ut dom där pengarna.

I och med att Sahid inte har någonting, får man gå andra vägar. Mitt försäkringsbolag Länsförsäkringar betalar inte ut ett dugg, eftersom jag inte gick till läkare och psykolog. Men de är "vänliga" nog att skicka ett papper om det till mig, som jag sen kan vidarebefordra till Brottsoffermyndigheten, tillsammans med papper från Kronofogden. Hå hå jaja.... det är tur att man inte har bråttom. =)

Sommare är tillbaka och jag känner att jag har alldeles för mycket kläder på mig. Måste upp och leta fram mina alldeles gräsliga röda USA-schorts. De som jag får sånna "rasben" i. Skulle faktiskt kännas lite skönt om jag kunde prestera lite solbränna på "bakbenen" innan jag åker. Får väl varva packandet med solande idag. För packa ska jag... har nyss fått hem fem tomma bananlådor,

Over and out/Mamselasen med de blå-vita rasbenen.

7 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

Jamen tänk på alla RYNKOR du undviker genom att ladylikt hålla dig i skuggan! I år har jag helt låtit bli att sola och hoppas på iallafall en rynka kommer att dyka upp senare än beräknat! Och med alla dessa pengar kan du ju ´solduscha´eller vad det nu heter!

12:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Håller helt med Ilva....SprayTan är mkt lättare....mkt snabbare, då hinner du ju dessutom skriva mer blogg eftersom du slipper "pressa" :-)

12:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag har sån där spray-sun här hemma. Tar nog det i stället.

Hela sommaren har jag bloggat om att jag ska gå ut och sola. Och jag HAR gjort det...i 27 sekunder åt gången. Jag tycker det är världs-tråkigt att sola.

Japp.. jag bloggar nu efter att ha packat tre babanlådor med dukar. Undrar vad jag ska med alla dom till?

1:08 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Kan det vara DÄRFÖR jag bara blir beige? 27 sekunder räcker alltså inte... aha!
Men jag är inte heller särskilt rynkig... som mina alltid pressande kompisar är, de ser ut som gamla läderhandskar i ansiktet. Jag ser hellre ut som ett vitt och lent strutsägg...

2:16 em  
Blogger Theron o familj tycker...

Grattis till ännu mer pengar!
Och du, har du inte packat klart snart?

2:25 em  
Blogger anna tycker...

äsch, jag blir aldrig brun ändå, men lite fräknar får jag allt! men jag undrar oxå om du inte har packat klart snart? du packar ju i evigheters evighet....men det kanske är alla sol och bloggpauser du tar som gör att det tar sån tid? ;)

2:41 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Näää... jag är inte klar! Det beror nog på bloggningen. =)

3:45 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka