.

Mamselamsen

onsdag, augusti 17, 2005

Nu är han dömd i alla fall.

Öppnade tidningen och fick till min oerhörda glädje se att "knäppgöken" som sparkade mig, nu är dömd. Så nu kan vi kvinnor gå förhållandevis lugna på stan igen.

http://www.barometern.se/article.php?args=906018,103;112;0;0

Skadeståndet är inte så himla viktigt, men jag är väl den som får femtusen kronor, efter som jag tack och lov inte behövde uppsöka läkare.

Det som kan kännas oroande är att han blev dömd till sluten psykiatriskt vård med särskild utskriftsprövning. Enligt en bekant till mig inom psykiatrin, betyder det att han är ute på gatorna igen inom ett år. Men det får jag väl hantera då, i och med att jag inte kan gör något åt det hela idag.

Vad har dagen "i sitt sköte" idag? Jo, att packa ner alla milioners miliarders "pryttlar" som jag har i mitt sovrum. Sådana där "bra-ha-saker", vars största uppgift är att samla damm.

Over and out/Mamselamsen, som planerar inköp för fem tusen.

15 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

skönt, han verkar inte riktigt klar i skallen - faktiskt...

9:20 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mette! Jag vet .... men han har varit under behandling i alla år, och inget har hjälpt. Så, lie behandling... utskriven...lite behandling...utskriven. Man undrar vad som händer nästa gång han blir utskriven.

9:26 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Otroligt... en död gammal kabel kan vara värd 47000 men en kvinnas trygghetskänsla bara 5000...

Hursomhelst, skönt att han åker in och att ni kan gå friare på stan, lycka till med shoppingen!

9:36 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Monika! Jag vet!!! Känns ganska kränkande bara det.

9:44 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Oj fy vad läskigt! :-s Men vad bra att han blev dömd, men det där med vård är ju sällan riktigt bra alltså. Man borde kombinera vård o fängelse tycker jag. Så att man får vård i fängelset, eller vad man ska säga. Lycka till med pryttlarna. ;)

10:30 fm  
Blogger Annika A tycker...

Rättspsykiatrisk vård borde innebära vård tills friskförklaring, sedan fullt avtjänande av straff. (I de fall rättspsykiatrisk vård innebär tidigare frigivning.)

10:51 fm  
Blogger Ilva tycker...

Det gläder mig! Vad skall du köpa för pengarna? Kokböcker????

11:01 fm  
Blogger Gagga tycker...

Varför ska det alltid finnas ormar i ens paradis? Om han nu kommer ut så hoppas jag han flyttar till nån öde ö!

11:03 fm  
Blogger Theron o familj tycker...

Du får trösta dig med att du nu har mer pengar att köpa "guldsaker" för i landet "over there". =)

11:24 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Så nu börjar byråkratin att få ut dom här pengarna. Oj oj oj....

11:51 fm  
Blogger maruschka tycker...

Du får använda pengarna till att komma på bloggträff i september i La Stockolma?...*s*

12:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jamen....då är jag ju i Californien.
Eller vilket datum är det? För jag vill verkligen träffa alla "konstiga" typer här. =)

12:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men allvarligt....hur resonerar de??? Man blir ju rädd.....

Han borde ju faktiskt få smaka på sin egen medicin...eller kanske hellre piskas med kabeln han klippte av

Skall jag komma och sparka på honom för dig mamsen.....jag har ett par mkt spetsiga boots som kan orsaka benbrott..... :-)

12:46 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Min brorsa bodde granne med en sån kvinnoofredargalning (märks det kanske att jag är medlem i skrivihopklubben?) ute i skogen - de fick ha stenkoll på när han släpptes ut! Och så skaffade de vakthund för att svägerskan alls skulle våga vara ensam när "han" var fri.
Sen flyttade han... tack och lov. Och nån annan fick ta över bekymren. Men inte du - fel namn!

2:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alex! Spetsiga boots... jättegärna!

9:18 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka