.

Mamselamsen

söndag, augusti 28, 2005

Ensam hemma! Uppdaterad... IGEN!!!

Det är så himla skönt att vara ensam hemma. Jag äger ALLT! Hela huset... hela soffan... "makten" (remote-kontrollen till TV:n)... datorn... och min tid.

Jag sitter här och klockan närmar sig ett och jag har varken duschat, borstat tänderna eller klätt på mig. Underbart hel-sunkig alltså. *gäspar lite lojt*

MEN...när jag har skickat iväg det här inlägget, ska jag mentalt förbereda mig för projektet duschning. Tar en stund... måste först bara kolla lite på TV, bläddra i en tidning, dricka lite mer kaffe, äta ännu en nektarin, klia mig lite på magen... sen är jag nog redo.

Over and out/Mamselamsen som just nu ägnar sig åt att sträcka på sig som en katt. Ciao, eller rättare sagt, Mjau.

Uppdaterad kl 13.02
Himmel....här sitter jag nu och har fått i gång Mp3-spelaren också. Med "vinkorken" på magen och "pluttarna" i öronen, är jag så kolossalt "preppy" (eller, det var nog fel uttryck) Men jätte-cool känner jag mig i alla fall. Da da dam da dam.......*headbangar lite*

Tja, det var väl allt. Nu ska jag in i duschen... utan Mp3 spelare i öronen.

13.53
Nu har jag gjort nått riktigt dumt. Jag tryckte på en massa knappar på "vinkorken" och nu hör jag ingenting. Vad har jag gjort? Får nog plocka fram handboken och kolla lite sen. Ja ja ja...gamla käringar och elektronik! *suckar*

6 Kommentarer:

Blogger Lyckliga Grodan tycker...

det är trikåtv kl 14 - finnkampen
jag har gjort allt det tråkiga nu så jag kan glo och blogga om vartannat...
på edra platser....

1:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

I´m ready!

1:52 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Visst är det skönt att få vara lat... jag har njutit ända sen fredag lunch.... göra vad jag vill...
Fast medan du kliade dig på magen tog jag en snabb timslång tur med stavarna.... (så att jag ska kunna äta äppelpaj och vaniljvisp med gott samvete - annars äter jag iofs utan...)

2:27 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä idag sportar jag inte....jag bara tittar på sport.

2:58 em  
Blogger PGW tycker...

Annars är tryck-på-alla-knappar-du-ser en ganska bra metod. Voodoo funka ibland också. Jepp, jag jobbade med datorsupport i tre år, tro mig. Min kamrat systemarkitekten hävdar att i vissa lägen är det bara att gräva ner en fårnjure i öster en torsdag med fullmåne, det är det enda som verkligen hjälper mot krånglande databaser.

3:45 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja...jag tror dig. För jag la´ifrån mig min Mp3-spelare och sen efter en massa svordomar funkar den igen.

6:17 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka