.

Mamselamsen

fredag, augusti 26, 2005

TEORI!... Lika bra att passa på att skriva nu, för sen blir det slagsmål om min lilla dator.

Min teori!

Jag har under våren gått ner en hel del i vikt och mycket av det "fettiga" på magen är borta. MEN! Likt fördömt är den där jäkla lilla kulan kvar nedanför naveln. Det finns inget i världen som kan få bort den. Då började jag fundera lite på varför.

Och jag återkommer till det jag skrev om i maj och juni. Det är jordens dragningskraft som varit framma igen. Den där jädra kraften har gjort att alla mina inre organ har dragits nedåt. Så, mina tarmar ligger nu för tiden runt bäckenet. Mjälte och njurar har sjunkit minst en decimeter. Hjärtat ligger nu runt naveltrakten. Det är därför som jag börjat säga att man ska tänka med magen, för det är ju egentligen hjärtat jag menar (fast det visste jag ju inte igår)

Alltså är det ganska trångt nedanför naveln... och ganska tomt ovanför. Dock tror jag att hjärnan sitter där den ska. För jag förmodar att jag skulle ha märkt om den hade "slurpat" ner genom halsen.

Over and out/Mamselamsen, som gjort det igen.

16 Kommentarer:

Blogger Gagga tycker...

Just nu verkar det som om hela mitt inre trillat ner i fötterna. Det du!

9:37 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Den lilla bulan under naveln är livsviktigt för kvinnor. Speceillt om man är i fertil ålder. Magfettet är till for att vi skall kunna producera bebisar ;)
Utan magfett ingen mens.

9:43 fm  
Blogger PGW tycker...

Hmm vad tror du om en väldigt drastisk korsett? Om du nu gärna vill ha allt i originalläge?

10:01 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

När man inte är i fetil ålder, skiter man i det.

Och JA....här ska inhandlas korsetter på Victoria Secret.

gagga! Vad är det för fel på dig och dina ben? Allvarligt, så jag ska tycka synd om dig?

11:08 fm  
Blogger Gagga tycker...

Sista veckan så har jag svullnat upp nåt förfärligt i mina ben o särskilt i fötterna. Har aldrig varit med om detta förut. Väntar på provsvar här hemma. Vilar vid datorn o vid gott mod.

11:27 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Även de små hudvecken under ögonen, inte stora, men dock existerande, har blivit påverkade av dragningskraften - detta onda påfund. Man börjar väl bli gammal ... *suck*

12:45 em  
Blogger Theron o familj tycker...

På tal om din teori om fett så har jag nu mailat dig.. =)

1:44 em  
Anonymous Anonym tycker...

Är det inte muskler? Från stavgången? Hi hi /Tina

3:10 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

jag tror att det är kroppsglädjen som bor där hihi... åtminstone låter det som en jättebra anledning att låta det sitta kvar.. har ni sett några glada modeller på catwalken??Har de några magbulor??
Nä, jag visste väl det

3:24 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det finns en naturlig förklaring till bullen på magen... du är kvinna *ler*

Vi har vissa fettdepåer som är extra svåra att komma åt för vi ska spara lite fett till sämre tider rent biologiskt för att kunna överleva och ta hand om barnen....

Det sägs att efter en graviditet är det ca 5 kilo som är svårast att bli av med men om det bara är snack kan jag inte svara på, jag har inga barn heller... men ändå 'bulle'.. *skrattar*

4:03 em  
Blogger Mikusagi tycker...

Läskigt

6:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

6:22 em  
Blogger PGW tycker...

Inget från Mamselamsen sedan imorse, nu får hon slita sig från barnen en stund och BLOGGA! Annars blir jag ju nästan orolig!

7:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Men vad tusan...jag har ju varit i Karlskrona....men tillbaka nu.

7:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alla anonyma inlägg deletas.

7:58 em  
Blogger Klimakteriehäxan tycker...

Grattis till viktminskningen, du är beundransvärd!!!!
(Har du kollat min gamla text "Jag gör det igen", tror den är från januari eller så, där har vi nog vissa likheter kanske?)

10:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka