.

Mamselamsen

fredag, augusti 26, 2005

Utflykt!!

Idag "drar" vi alla till Karlskrona. Ungdomarna för att träffa kompisar och vi "gamlingar" ska stå och stoppa pengar i Rosenbom.

Faktum är att det ska bli jätteroligt att komma tillbaka till sin födelsestad... även om jag bara bodde inne i Karlskrona i ett år. De fem nästföljande bodde jag i gamla folkskolan i Ramdala. Nån, på bloggen där i från?

Efter att ha matat Rosenbom, ska vi hitta en mysig restaurang som serverar struts. Jag åt det sist jag var i Karlskrona, för 10 år sen. Det var riktigt delikat.

Nu ska jag sparka liv i den yngre generationen, så de får lite frukost i sig och hinner göra sig vackra.

För resten har jag en ny "vetenskaplig" förklaring.... får se om jag hinner skriva om det innan vi beger oss. Ja... det har med magar att göra...dock inte "fettiga"

Over and out/Mamselamsen alias Einstein.

6 Kommentarer:

Blogger Gagga tycker...

Struts är gott. Och björnkött är heller inte dumt! Vem flyger på mig nu?

9:03 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Förmodligen "Mors lilla Ole". *ler*

9:12 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Märk väl...Ole...du bor ju så nära Norska gränsen.

9:12 fm  
Blogger Gagga tycker...

Ole äter bara fläsk, svenskt fläsk o svenskt lösgodis o sen dricker han kopiöst med svenskköpt sprit o röker halvt ihjäl sig. Allt detta lätt att konstatera när man rör sig i affärer i gränsområdet.

9:35 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mette! Kom inte och säg att du är lika träaktig. =)

7:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

Så Mamselamsen är också från Karlskrona!! Kul!
Mamselamsen från öster - Ramdala, jag från norr - Fridlevstad!

10:32 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka