.

Mamselamsen

torsdag, augusti 25, 2005

Finns det något äckligare...

än när de i programmet "Du blir vad du äter" lassar upp alla äckligheter på ett bord, som folk har lassat i sig under en vecka. Öhhh.....

Jag vet i alla fall vad det mesta på mitt "veckobord" skulle bestå av. En sju helsikes massa frukt, mineralvatten, tomater och några glas vin. Ja, och så lite vanlig mat också.

Oj... nu kommer ett program till. Öh... jag nästan spyr!

Over and out/ Mamselamsen, som känner sig oerhört hälsosam.

16 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

ja, jag sitter också o kollar - vill du ha en kycklingsallad???

8:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja...men lagom mycket. Sitter just nu och har smällt i mig 3 nektariner.

8:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

Å, dom där chipsen som var fritterade fläsksvålar,,öh,
Sitter just nu med en *fösare*!

8:54 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tre glas vodka per kväll... och när man ser bordet med vad de moffat i sig...

jag spyyyr - jag skafan bli vegan. eller nåt.

och dom där friterade fläsksvålarna - det är ju sånt man skär bort från julskinkan. så himla äckligt.

och den flickan som aldrig smakat färska grönsaker... tragiskt.

8:59 em  
Blogger Batbut tycker...

och jag som åt blodpudding ikväll.. huvva! Vad är jag då imorgon? Vampyr?

9:09 em  
Blogger PGW tycker...

Jamen man känner sig så duktig när man ser de där programmen, "SÅ taskiga matvanor har jag i alla fall inte" :-)

9:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ibland undrar jag hur folk är funtade. Ingen frukt, inga grönsaker, bara chips och sötsaker. Men jag vet att frukostar i USA består av wienerbröd och sånt äckligt. Lunch i skolan är bara sötsaker och chips. Det tror f..n att amerikanarna är feta. För det ÄR dom.

9:11 em  
Blogger Gagga tycker...

Borde nog se lite mer på TV...

9:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gagga. Ja du. Man lär sig så himla mycket på "Du blir vad du äter" Bl.a. hur man analyserar bajs. Bajs ska vara "korvformiga" och vad jag förstått...lukta bajs.

10:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har en shetland sheepdog inombords - en liten collie! / Tina

10:33 em  
Blogger anna tycker...

öh vad nasty...var det ikväll? attans, jag som satt på harrys med kompisarna och krängde en pubburgare med pommes och alkohol....attans

10:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tror att "veckobordet" är ett smart sätt för dom som näringsmissbrukar att förstå vidden av sitt problem, men fy fan vad vidrigt det ser ut!

7:48 fm  
Blogger Gagga tycker...

Jaså ytterligare ett av alla skitprogram jag sluppit se. Men blir allt lite nyfiken.

7:57 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag älskar det programmet och Gillian McKeith, hon kan verkligen få folk att fatta vad de håller på med verkar det som när hon radar upp all maten. Då ser det så vidrigt ut att man genast släpper alla tankar på chips *skrattar*

Men skämt åsido, hon är duktig på mat och recept m.m om man vill äta mera grönt. Fast Tofu och Miso tänker jag inte äta vad hon än hittar på med den.

Erkänner att jag tycker friterade danska fläsksvålar är jättegott... hahahaha... men INTE nyttigt, nänä...

8:44 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Programmet är helvidrigt men bättre väckarklocka och motivation finns egentligen inte. :)

Tips till tant monica: stekt tofu marinerad i liquid smoke är jättegott.

12:56 em  
Blogger Klimakteriehäxan tycker...

Vi tittade på samma program du och jag! Fast jag hade aldrig sett det tidigare. Blev riktigt tagen. Å andra sidan åt de engelska damerna sådana otäcka saker att jag kände mig aldrig besläktad - vad sägs om TRE GLAS vodka på kvällen, plus ytterligare nån slurk? Gläk!

10:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka