.

Mamselamsen

lördag, augusti 27, 2005

Solbränna på plats!

I går hjälpte jag till att få den vackra bronstonen på armar, ben och rygg på "dottra mi". Mycket skrik blev det när det visade sig att det hela började rinna på armarna. Men som den sansade moder jag är, kunde jag lugna henne och med hjälp av BUS-servetterna smeta ut det till en jämn och vacker yta. Och så snygg hon blev... och min 300-kronors flaska är nästan slut. Men vad gör man inte för sina barn.

Projektet innan bröllopet är att hitta en "snajsig" sjal att svepa in de nakna delarna av torson. Det är ju trots allt inte högsommar längre. Vi hittade en jättesnygg igår, men hon tyckte den var för dyr. Men jag VILL att hon ska ha den, så det blir väl till att Mamsen får lätta lite på plånboken. (Visst är jag snäll?)

Men det allra första projektet idag, blir att få liv i dessa två murmeldjur. Mjukt eller med pukor och trumpeter? Nja... ska ta en cig först och fundera på det.

Over and out/ Mamselamsen den "äckligt" pigga.

6 Kommentarer:

Blogger Klimakteriehäxan tycker...

Prova soldusch nästa gång - det fungerar, garanterat! Blir nog inte dyrare heller, brukar vara lite extraerbjudanden. Både jag och min dotter har gjort det, när det skulle vara lite fest och solen lyst med sin frånvaro.

10:53 fm  
Blogger Gagga tycker...

Klart att du köper schalen till henne! Min plånbok blir hur glapp som helst när min Sessan o jag shoppar tillsammans.

11:14 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gagga! Jag visste att du var lika mesig som jag.

11:17 fm  
Blogger Gagga tycker...

Mesiga? Icke!!! Vi har stora svällande modershjärtan!

12:40 em  
Blogger Cornelia tycker...

Me too, dottern tycker det är mycker roligare att shoppa med mej än med pojkvännen.

1:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

cornelia!!! ja...inga karlar när man ska shoppa!!! FÖRBJUDET!

1:46 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka