.

Mamselamsen

söndag, augusti 28, 2005

Apropå att röka.

Har Ni sett att cigarettmärket Prince har bytt färg på förpackningen? Det är helrött nu. Riktigt äckel-blodrött. Alla min tankar går till blod-cancer-KOL-hjärtinfarkt och andra dödliga sjukdomar.

Jag undrar om cigarettmakarna tänkt på det. Fy f..n vilka äckliga cig. Jag har alltså två val att göra: Sluta röka eller byta märke. För Prince kan jag definitivt inte röka mer.

Jag börjar nog med att byta märke för att sen när jag uppnått "sluta-röka-vikten", lägga av helt.
Det är inte många kilon som fattas till denna vikt. Men när den är här, kommer nog min blogg att förvandlas till en ovanligt ilsken blogg. "Beware folks"!

Over and out/Mamselamsen som nu ska gå ut och ta en cig (som nu ligger i en kaffekopp och själva paketet är slängt)

10 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Eller börja röka cigariller....röker själv cafe creme.....och på en kvinna ser det riktigt tjusigt ut med en cigarill och en o annan guldsak :-) Kanske ett litet guldetui? :-))

12:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Förresten, hur har det gått med rökförbudet på restauranter??? Går folk fortfarande ut?? Själv skulle jag nog tänka mig för en gång extra ifall jag var tvungen att uppsöka trottoaren för att kunna få ett bloss....så det lär inte bli mkt utegång för mig i Sverige i november när jag kommer på besök :-(

12:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mette. Måste testa!

Alex. Det var en tanke! För ett antal år sen rökte jag pipa.Men folk glodde så... så jag slutade.

12:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

alex! Jag har ett etui nånstans. I guld och krokodil. Måste leta reda på det när vi packar upp på nya stället.

12:27 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

du är nu första steget på väg till att sluta röka.. att irritera sig på paketet kan inte vara nåt annat.. Grattis

12:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Oh....shit... jag har alltså mentalt redan börjat sluta. =)

12:54 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

absolutely!!! :D

1:28 em  
Blogger hanna tycker...

Förstår dig. Fick röken i fel strupe när jag såg det här på paketen i Brasilien. http://hanna.textamerica.com/?r=3063494

Sen intalade jag mig själv att jag ju är lite bättre än alla andra rökare eftersom jag bara feströker :)

5:24 em  
Blogger Cornelia tycker...

Jag slutade vid 40 - det är några år sen - och jag saknar det inte - jag kan fortfarande dricka vin o njuta av god mat utan att ta en cig efteråt. Jag känner mej bara befriad.

8:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har en bild av mig sjalv pa alderfomens host i gungstolen, men en katt i knaet och sa roker jag pipa.
Har annars aldrig ens provat att dra ett bloss, nagonsin.

10:53 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka