.

Mamselamsen

lördag, juli 09, 2005

Nä.. nä.. nä... inte igen!

Hatobjekt nr 1
Hatobjekt nr 1,
originally uploaded by Mamselamsen.

Nån…(inga namn) glömde/lämnade kvar vågen på golvet i tvättstugan igår. Och vem…(inga namn) kunde idag inte låta bli att kliva upp på den?

Måste: sluta äta, sluta dricka, börja motionera, ställa bilen, börja cykla, tänka på GI, plocka fram alla träningskläder och ta bort prislapparna, damma av joggingskorna, köpa 48 kg morötter och broccoli, tvinga min make till långa och närande kvällspromenader (Himmel, vad den "beniga älgen" kommer ett protestera. Men jag säger bara en sak: Solidaritet!!)

Jag har en känsla av att min blogg fortsättningsvis, kommer att få en dragning åt ”Bridget Jones-hållet”.

Vikt: För mycket.
Kalorier: För många.
Antal cig: Alltid för många.

När detta är publicerat, ska jag ta dagen första motionsrunda…. Här ifrån datorn och ut till postlådan för att hämta tidningen. Sträcka…… 28 m. Avverkning antal kalorier: 18 st

Och JA!!! Jag behöver all uppmuntran i världen, för att börja röra på mig i denna underbara sommarvärme/ gräsliga hetta.

Mina andra favoritbloggar, som togs bort av AB.

http://caluas.blogspot.com (Allt för att hålla koll på henne.)

http://sessan.squarespace.com (Allt för att hålla koll på henne också!)

Ebba von Sydow vs Mamselamsen (outfit)

- Min blanka lilla vita morgonrock, med gigantiska grå rosor på. Känns väldigt trång just nu.

- Skor? Ljusblå sneakers. Luktar något odefinierbart = äckligt!

- Trosor? Ett par rejäla underbyxor!!!! Ska snart bytas ut mot.... ingenting. Det är varmt idag. ;)

Inte en guldig sak så långt ögat kan skåda.

13 Kommentarer:

Blogger anna tycker...

ta en morgonpromenad istället, med bara en kopp kaffe i kroppen, bränner mer ;)

men du....behövs det verkligen?

och om du vill kan du få ett träningsprogram för blivande brandmän, men det kanske inte är den nivån du vill lägga dig på? ;)

10:48 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Är du galen.... min nivå börjar på noll

10:51 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Annars är det effektivt att ha hund och en sån skulle du väl skaffa?

11:03 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, men inte förrän vi har flyttat och jag har varit hos Calua. Kanske kan låna grannens så länge?

11:10 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Morgonpromenader är som sagt ovan GULD =)
Cykling, Pilates och Yoga förspråkar jag oxå. Men i denna värmen orkar man inte mer än att sova i skuggan under ett träd i en park - och äta glass.
Nu ska jag skrapa lott ;)

6:29 em  
Blogger Theron o familj tycker...

Orkar inte ge dig ngn uppmuntran. Det är föör varmt...

7:49 em  
Blogger Batbut tycker...

asch då, så länge Du trivs med Din kropp så kan det gott ha någa gram extra att värma maken med i vinter. Och en benget i guld är aldrig riktigt lika snyggt som en lite mer rundad kropp i guld

8:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag har cyklat nu ikväll. För jag trivs inte med mig själv förrän om 4 kg!!

8:23 em  
Blogger Gagga tycker...

Dags att skicka den där högaffeln jag lovade! Jo jag är klar med mitt hö o gick ner just 4 kilo.

9:05 em  
Blogger Batbut tycker...

Duktig Dig Mamselemamsen. Själv blev jag nog av med ett helt hekto när trollen och jag lekte Carolina Kluft och hoppade längdhopp på gräsmattan. Jag är graciös som ett kassaskåp *s*. Btw så finns det ett nytt kapitel nu

9:05 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack alla...trots att det blev en jättebit rabarberpaj i kväll.

9:25 em  
Blogger Terése tycker...

Duktigt av dig att cykla! Promenader och cykling är väldigt effektiv motion! Jag har vägt cirka 15 kilon mer än vad jag gör i dag. Jag gick ner med hjälp av promenader som senare blev joggingturer. I dag tränar jag minst fyra gånger i veckan (tex stavgång, poweryoga, step, joggning, powerwalk osv) och vill aldrig väga mer igen! Så börja lite lätt, jag lovar att kilona kommer att rasa av dig och du kanske blir träningsbiten precis som jag!

10:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

térese! jag gick ner 7 kilo i våras med hjälp av... hm. Men har nu under sommaren med god mat och mycket vin, lagt på mig 2,5 kilo. Och dom ska bort, plus 2 till. Sen har jag min målvikt. I morgon ska joggingskorna på. Tidigt, tidigt på morgonen. Sen när det blir 30 grader ska jag ligga ett par timmar och "självdö" i soffan.

10:45 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka