.

Mamselamsen

söndag, juli 10, 2005

Den optimala platsannonsen...om dom bara fick.

Igår, när det var som varmast satt jag i husets svalaste rum. Lyckligtvis är det rummet där datorn står. Hur som helst "flipprade" jag runt på en massa bloggar och hamnade på många sidor som handlade om arbetslöshet. Då slog mig tanken, att om arbetsgivare kunde få skriva rakt ut vad dom ville ha, skulle det nog se ut någonting så här:

" Sökes! Snygg, smal, vältränad medarbetare. Ej över 23 år. Akademisk examen med minimum 400 poäng. Vuxna barn och minst 15 års arbetslivserfarenhet. Du ska kunna jobba när helst jag/vi vill och vi uppskattar medarbetare som jobbar ideellt."

Har jag fel?

Måste sluta..... ska ut och röra på mig.... nu jäklar ska överflödet väck!!

3 Kommentarer:

Blogger Theron o familj tycker...

Önskar jag hade din energi! Lycka till, jag ska heja på dig!

9:55 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ysh! Social komptens är nog att bluddra och bladdra hela tiden och sen göra som arbetsgivaren vill. (Säger hon som varit arbetsgivare i nästan hela sitt liv. Dock har jag lämnat den världen för gott huppas jag)

mamma mu! Energi! Är du galen. Ren och skär tjurighet är det. Sitter här vid datorn och har inte ens orkat ta mig in i duschen än.

10:50 fm  
Blogger maruschka tycker...

Måste också ut och röra på mig fast lusten i denna värme är som bortblåst, förlåt bortbränd...

2:18 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka