.

Mamselamsen

tisdag, juli 28, 2009

Ibland skrattar jag så gott på morgonen.

Särskilt efter att ha läst artikeln om den stenrike konstnären som ville låna pengar på en bank... en skitsumma...men inte fick det. Som hämnd tog han ut ca en mille... i småsedlar. Hahaha.... snacka om att det då blev fart på bankpersonalen, för de kan ju inte neka honom det han har på ett konto. Det blev visst en hel väska full. Han tog väskan och gick därifrån.... förmodligen fnissande.
peng
Nu hade inte jag slutat där. Jag hade tagit en ny nummerlapp... om de nu hade sådana....satt mig ner för att vänta på min tur.... gått till nästa kassa och satt in dem igen. När pengarna sedan väl var räknade... vilket nog tog ett tag. För de kan ju inte vara säkra på att jag inte hade nallat en sedel eller två medan jag väntade.... och sedan hade jag begärt en bankcheck.... och gått till en annan bank.

Hahahaha.... snacka om hämnd!

Personligen "fjäskar" jag inte med banker... jag byter hej vilt. Om jag blir illa bemött.... vilket har hänt, har jag direkt begärt ut en bankcheck och gått till en annan bank. Sist jag förde över pengar, stod de jäklar i mig på tå... det var när det var riktig kris på den banken... OK, det var Swedbank. De började fråga varför jag gjorde som jag gjorde.... och de ville ha reda på om jag hade fått bättre villkor på en annan bank och vilka.... för i så fall skulle de kunna "toppa" det.

Man ska inte fjäska eller vara solidarisk med banker.... oavsett hur lite eller mycket man har på konton, fonder eller liknande. För oavsett, är de bara intresserad av att tjäna så mycket pengar de kan på en. Börjar de smöra för en.... vilket IOFS är rätt trevligt, så gör de aldrig det för att de gillar en... det handlar bara om att de vill tjäna pengar på oss. Och endast det!

Over and out/Mamselamsen, en häxa som förmodligen kommer att självantända en dag. (citat från en annan blogg) :-D

5 Kommentarer:

Anonymous Mia tycker...

Härligt att ha dig tillbaka!! LOL!

10:58 fm  
Anonymous Matildas fikarum tycker...

Kölapp? Sitta och vänta på sin tur? Är det sant? Det måste gå jädrans bra för svenska banker som låter sina kunder sitta och vänta. Nä, skulle jag komma med en mille att sätta in så skulle jag förvänta mig röda mattan, minst!

11:00 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mia: Tack!

Matilda: Ja... det gör det nog... i allafall för de som jobbar där. Läste just att Swedbank som har gigantiska kreditförluster på G... fortfarande delar ut bonusar till de högsta hönsen. Gissa varför jag har bytt bank!

Och jag kommer nog att byta flera gånger innan jag är nöjd.

11:12 fm  
Anonymous Tessibess tycker...

Jo, kölapp. Bra för svenska banker? Vette tusan. Skulle hämta ut min lön igår på Nordea, eftersom den inte gick in på nåt konto så här första utbetalningen. Det var 22 nr före mig i kö, det tog 50 minuter totalt! Jag hann till å med shoppa lite under tiden, men jag fick lik förbaskat vänta i en halvtimme inne på banken.

Kan säga att den är banken är en av de sämsta i denna stad. Ingen service alls. Tack och lov går pengarna in på konto i annan bank nästa månad...

1:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tessibess: På Nordea här, är det nästan aldrig någon kö... någon gång. En liten bank... och vill man snacka skit med bankchefen en stund (Stephan brukar göra det) så bara kollar han om hon är ledig... och sedan går han bara in och sätter sig. Men den karl´n har å andra sidan ingen skam i kroppen. :-)

2:00 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka