.

Mamselamsen

söndag, november 30, 2008

Jag tror att vi har ett världsrekord här i Nybro.

Jupp... nästan helt säker.

Flest frisörer per kvadratmeter i centrum.

Vi räknade i morse, och förmodligen har vi glömt någon.... men runt torget och i dess absoluta närhet har vi inte mindre än elva frisörsalonger... till dessa kan läggas alla andra frisörer som ligger lite längre bort... och detta i lilla Nybban som har 12.000 invånare.

Jag undrar hur det går för dem egentligen. I ett sådant läge handlar det verkligen om att nischa sig och jag kan se att bara två av dem har gjort det. En är den "glassiga" och den andra är den billiga.... men resten?

Förut hade vi världsrekord i antalet pizzerior... och det har vi kanske fortfarande... vad vet jag.

Sammanfattning: Nybroiterna är ett ovanligt välfriserat folk som älskar skräpmat.

Over and out/Mamselamsen, den lille tänkaren

5 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Men du, precis sådär är det på Fältet också! Jag har verkligen undrat över det där! Gör folk inget annat än friserar sig och äter pizza? Och de flesta ser väl ok ut i håret där, men ingen exceptionellt så?

Mysterium.

1:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Konstigt.

4:05 em  
Anonymous Anonym tycker...

Läge för påhälsning från Skatteverket:-)

8:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ja jäklar, jag trodde Västervik var den värsta staden (34 frisörsalonger på tätortens 23,000 inv) men nybro är snäppet värre med 18 frisörsalonger på 12,000 inv.

(Per person blir det 676 resp. 666 personer per frisörsalong)

2:28 em  
Blogger Mys liv och hem tycker...

DEt är samma här i min stad.Pizzerior och frisörer var man än tittar....

4:26 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka