.

Mamselamsen

lördag, november 29, 2008

Jag tror jag hatar Biggis!

Jag kan av olika anledningar inte länka till henne.... men jag hatar henne!

För ett tag sedan skrev hon i princip i sin blogg: "Spela inte det här spelet, det är kolossalt beroendeframkallande." Och självklart var jag ju tvungen att göra det... och jag är fast... kan liksom inte låta bli... och jag svär och spottar omkring mig för att bubblorna inte går min väg.

Så vad Ni gör..... spela inte det spelet!

Over and out/Mamselamsen

9 Kommentarer:

Blogger Béatrice Karjalainen tycker...

Ah det gamla hederliga spelet, det har vi till N64 och ungarna spelade en massa förra helgen.

2:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ett fruktansvärt spel. Har nyss misslyckats... hela rummet osar av svordomar.

2:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

åh vad lågt att skylla ifrån sig! *lol*

pssst: börja inte med "twitter"...

];->

4:09 em  
Blogger gila tycker...

Pfuiiiiiiii - det har jag spelat bortåt 10 gånger om dagen i flera år...
Och jag börjar bli riktigt duktig :-))
Vaddå beroendeframkallande???

http://www.jette.se/ram-spel.htm

Den här är inte så dum den heller - man får lite utlopp för sin sadism...
http://www.sevengames.com/game_files/yetisports2/login.php

6:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

"säga nej" -
det är faktiskt lättare sagt än gjort när kommunen säger "det finns inga pengar" och bantar personalstyrkorna... var säger man nej då? med villa-lån etc är ju inte en flytt till en annan stad det första man gör...

Det handlar om ngt större... du har förmånen nu att du inte MåstE direkt och blixtsnabbt hitta ett jobb för att kunna betala mat och tak över huvudet, men för många är det det som gäller.

Mina tankar i bloggen gick i stil med att när pengar blir det som vi värdesätter mest - då förlorar vi de verkliga värdena - och då hamnar samhället till sist i en sits där många helt enkelt vägrar att gå på tåget.

Och jag förstår dem.

kolla här vad jag hittade nyss: http://www.solidar.lir.be/HemSida

en utopi eller en lösning?
Det är i alla fall "out-of-the-box" thinking - och DET behöver vi definitivt mera av!

oj... det blev en lång vända utifrån tema "utbrändhet"... hi hi

6:41 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Josephine: Något jag lärde mig, så berodde inte utbrändhet på hur mycket man jobbar.... utan det egna "tänket" om sig själv.

Och när jag pratar om att säga nej, så menar jag inte bara arbetet... utan allt annat som man förut inte sagt nej till... typ att alltid ställa upp för allt och alla... och alltid vara glad.

Det är nog där skon klämmer när man blir utbränd, inte bara hur mycket man jobbar.

Och detta att hoppa av det hysteriska konsumtionssamhället... det gjorde vi för länge sedan... det finns mycket viktigare saker... och det har inget att göra med hur mycket eller lite pengar man har. Det handlar helt enkelt om att komma underfund med det... och jag lovar, det var en j*vla smäll jag fick innan jag fattade.

Mamselamsen, som inte orkar logga om.

12:08 fm  
Blogger smultronpaj tycker...

rackarns. Jag är fast

10:31 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hata mig inte! Älska mig för att du får hjärngympa varje dag. Eller nåt.

10:31 fm  
Anonymous Anonym tycker...

14550 p. Är det bra?

3:03 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka