.

Mamselamsen

torsdag, november 27, 2008

Tur att man kommer efter de kaxiga fyrtiotalisterna.

Jag läser och hör på olika ställen hur gamla människor ibland behandlas illa. Mm... ingen nyhet för mig. När jag som mycket ung utbildade mig till sjukvårdsbiträde, blev jag inte trodd när jag såg en drake till sjukvårdsbiträde örfila upp en mycket gammal tant som stelnat i reumatism. Jag blev som sagt inte trodd och draken blånekade. Den gamla tanten var dement, så hon kunde inte svara på några frågor. Det enda som hände vara att jag fick byta avdelning och efter den dagen bestämde jag mig för att aldrig mer jobba inom sjukvården.

Men jag ställer stort hopp till alla fyrtiotalister som nu "ramlar" ur och bli gamla och pensionärer. De är inte vana att ta skit och kommer aldrig att ställa upp på att bli behandlade som jordens avskum bara för att de är skröpliga.

Så, ja tack.... bredda min väg... jag kommer om några år.

Over and out/Mamselamsen