.

Mamselamsen

torsdag, september 18, 2008

Och jag som trodde att det hade med pedofiler att göra.

Tilde de Paula skriver i en krönika om att hon begått den värsta synd en mamma kan göra och vips dök det upp bilder i huvudet på mig. Hur hon lämnat över sina ungar till pedofiler eller lämnat dem ensamma på stranden för att dra upp i skogen för att få sig ett "one night stand". Eller ännu värre, gett dem godis som har tjyvtjockt med aspartam och låtit dem skölja ner det med vodka, samtidigt som hon bjöd dem på cigaretter.

Men inte!

Efter att ha vinkat av ungarna när de skulle till skolan, gick hon lade sig en stund till. Det var hennes absolut värsta synd som mamma.... hon tog sig en tupplur.

Jag tror den människan kommer till himlen.... var så säker!

Over and out/Mamselamsen

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ohh jag syndiga människa!

Men allvarligt..Jag förstår inte sådana människor..Ta en tupplur liksom? vad skulle hon ha gjort istället?
Städat? Med Luther på axeln då eller?

En bikt kanske vora nåt för jag gör sådana där småsynder hela tiden..
Läser istället för leker..
Kör halvfabrikat istället för hemmagjort på vardagarna..
Sätter ungen framför teven när jag vill få nåt gjort..

Det blir ingen Linda Skugge eller Tilde av mej ..Men inte anser jag att jag är världens sämsta mamma för det..

11:00 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Jag minns när ungarna var små, att jag somnade VARJE gång det var barnprogram på TV. Somnade så där, så jag ändå hörde allt som försiggick i rummet. Det var så sköööönt!

11:03 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Haha. Jag pluggar ju hemifrån och kan säga att det hänt någon gång (eller flera) att jag tagit en liten (eller stor) tupplur medan ungen är på dagis. Känner mig inte så värst syndig faktiskt.

3:00 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Jag tar mig, nu för tiden, tupplurar mest varje dag. :-)

/Mamselamsen

5:27 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka