.

Mamselamsen

tisdag, september 16, 2008

De är här nu, Trattisarna... miljontals.

Från och med idag införs den årliga och temporära lagen "Förbjudet att plocka något som är mindre än en femkrona". Om någon ändå gör det, blir det straffkommendering och får rensa alla svamparna... medan medplockaren ligger i soffan... dricker kaffe och tittar på Top Model.
Trattisar
Fast vi (läs Stephan) hittade lite annat också... så ikväll vankas vår favoritomelette med stekta kantareller och riven Västerbotten ost.
Kantareller
Som jag skrev i går, är det inte mycket till "killercat" i Elsa, men jag kan lova att inget undgår hennes öga, när svamparna ligger på bordet. Inte en spindel eller snigel slipper undan med livet i behåll. Fast det är ju inte så illa att den katten skaffar sig en extra "shot" av protein.
Elsa vaktar
Nä, tillbaks till svampen... den som Elsa vaktar.

Over and out/Mamselamsen

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Rensa svamp, i början går det an men det blir segare och segare...

6:53 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sussi: Ja.... men vi har ju ett mål med alla trattisar.

7:31 em  
Blogger Cicki tycker...

Visst är det härligt. Kom också hem med en jätteladdning idag.

11:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

*mums*
Jag hoppas jag hinner ut i skogen idag. Har hittat trattisar också, men jag ska prova blodriskor i år. Det finns mängder och jag vet att de ska vara goda, så jag måste ju prova =)

9:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka