.

Mamselamsen

tisdag, september 16, 2008

För att än en gång relatera till det som jag skrivit om i de senaste inläggen. Eller ska vi kalla det "I huvudet på Mamselamsen"?

Det har hänt att jag har tittat på programmet "Från koja till slott" och jag gjorde det igår.... och reagerar varje gång på en sak.

Hur de slår sönder och slänger sängar, soffor, bord, bokhyllor, böcker, porslin, prydnadssaker, lampor... you name it. Fullt fungerande grejor, som kunde ha sålts på auktion eller second hand.

Igår slog de bl.a. sönder ett jättefint hörnskåp, som jag lätt hade gett en hacka för.... om jag hade behövt ett.

Varför måste de slå sönder allting? Varför kan de inte istället ställa grejorna på den där containern som de väger. Ge "husägarna" pengar efter vikt... precis som vanligt, men sälj sen det som går att sälja och låt pengarna gå till välgörenhet eller nått.

Over and out/Mamselamsen

4 Kommentarer:

Blogger Béatrice Karjalainen tycker...

Precis det har jag oxå funderat på när jag sett det programmet.

1:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Beatrice: Då är vi två i alla fall.

1:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

Här är en till - all de där grejorna kunde ha "gått flera varv" till.

Såå himla onödigt att slösa på det sättet. Slösa är inte det bästa ordet heller - det är ju ren förstörelse och sånt ska inte uppmuntras.

2:20 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Anonym: Precis!

/Mamselamsen

10:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka