.

Mamselamsen

lördag, maj 19, 2007

Jag gillar saker som är vackra.

Men det betyder inte att jag står i timmar och njuuuuuter. Många är de gånger som jag sett en vacker utsikt över berg och dalar eller ett hav. Jag tittar en stund och konstaterar. "Att det är fan, vad det är vackert".... och så går jag vidare.

Jag har aldrig riktigt fattat grejen med att sitta och glo på en utsikt en hel eftermiddag.

Ska jag njuta ordentligt av naturen, ska jag vara mitt i den.... inte glo på den från håll. Att gå i en äkta småländsk granskog, solen silar ner mellan träden, myrorna myser i sina stackar mot söder och fåglarna skriker halsarna av sig.... det är grejor det?
granskog
Och för att alla i hela Sverige ska få njuta av en rejäl "gammelskog", tycker jag att Ni ska gå hit och klicka till på den "gröna knappen"... helt gratis för dig. (Sponsorerna betalar för 8 kvadratdecimeter du klickar in!)

Over and out/Mamselamsen, som nog aldrig kan tänka sig att flytta från småland, trots att jag egentligen är en 016.

3 Kommentarer:

Blogger Lena tycker...

Nä, bättre att vara I världen än att betrakta den. Fint foto och ljus hur som helst

9:56 em  
Blogger Ivana tycker...

Jag förstår inte heller hela den här grejen med att stå & stirra på saker. Min mamma lärde mig att aldrig stå & stirra & man ska absolut inte stå & peka! :)

9:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Panter: Sorgligt men det är inte jag som tagit fotot.

Ivana: Du har en klok mor du. .-)

8:33 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka