.

Mamselamsen

torsdag, maj 17, 2007

Jag och min förbannade oroliga själ.

Jättespännande på TV... tydligen... nått rån eller så. Och vad gör jag då?

Självklart reser jag mig ut soffan och går ut i köket och börjar med smyckerengöring! Nu är jag inte den sorten som byter smycken stup i kvarten... så Ni kan ju bara tänka Er hur bl.a. örhängena som jag haft i ett år eller så, såg ut när jag tagit ur dem. Jag höll på att kräkas. Tjocka lager med... jag vet inte vad. Men rubbet åkte av och jag körde min speciella rengöring.

Ajax och vatten.... kokande! Rubbet fick koka i fem minuter och sen var det lika skimrande som om det var nytt.

Min burk med vanlig smyckerengöring, förbehåller jag endast pärlor.... de tål nämligen inte kokande Ajax. Alltså används den inte så ofta.

Over and out/Mamselamsen, som delar med sig av sina egna knep.

4 Kommentarer:

Blogger Jubbe tycker...

Nu e jag på plats i Nybro! Min underbara vän har skaffat en jättemysig lägenhet i paradiset. Idag blir det en tur till Öland i solen o kanske stannar vi i Kalmar på vägen. *wohoo*

Hör av mig om Dolce Vita.

9:40 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, gör det.... jag finns ju i närheten.

4:05 em  
Blogger Jubbe tycker...

Nu skall vi promenera i stan...håll utkik. Du kommer nog se oss. *beware*

7:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jubbe: Sitter inne och slickar mina värkande muskler.

9:13 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka