.

Mamselamsen

torsdag, maj 17, 2007

Tar vilodagen idag. UPPDATERAD!

Jag har lite ont i höger knä och mellan skulderbladen. Och eftersom Millan har påpekat att det är viktigt med en vilodag emellanåt, så gör vi det nu... perfekt dag alltså. Så jag passar kanske på att putsa ett fönster eller två (har inte gjort det på nästan två år).... om det inte börjar regna förståss... vilket det sagts på TV.... och jag hoppas de har rätt. :-)

Jag har ett mål! I förrgår köpte jag en häftigt mönstrad linnekjol (med både palmblad och stiliserade blommor på) och en tillhörande top... lite för liten. Jag får på mig den... fast den spänner. Men till midsommar har jag bestämt att den ska sitta perfekt. Kanske 2-3 kilo tills dess.... och det vore väl fan, om jag inte skulle fixa det.

Ha... för det blev inget med det, för när jag nu skulle sätta på kjolen för första gången här hemma, sket sig dragkedjan. Jag tyckte väl att den var lite kärv i affären, men tänkte att det skulle gå över... och det gjorde det inte! Ska gå tillbaka med den idag.
Kjol sönder

Over and out/Mamselamsen, lite småsur.

Uppdaterad 11.05
Vill bara säga en sak: Här har Ni käringen med nollkoll. Jag gick upp till Lindex för att byta kjolen. Jag stod länge och väl och slet i dörren... ingen där. Jag vände hemåt och konstaterade att det var oroväckande tomt på stan... bara lite pensionärer och så jag.

Varför har ingen upplyst mig om att det är "Kristi flygardag" idag? Hur fasen ska jag kunna hålla reda på sånt?

Over and out/Mamselamsen, om möjligt ännu surare.

12 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Nu är det dags att anlända Nybban....så när jag nästa lördag ger mig ut på stadens gator hoppas jag se en mamselams ute promenerandes....

(skit med kjolen....sånt gör mig jättesur)

8:48 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Christina: Bestäm tid och plats nånsans runt torget... så dyker jag upp.

8:56 fm  
Blogger e tycker...

Klart du fixar 2-3 kilo till midsommar. Själv surar jag fortfarande över gårdagens kanelbulle :( Men, men nya tag idag. Har funderat på om det är bra eller dåligt för övriga bantare att du nu har dragit ner på fredagsskapandet. Bilderna brukade ju liksom minaska matsuget ;) Men jag tror nog det mest är bra.

9:23 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

e: Jag är så fantastiskt skapande, att jag kan få vilken mat som helst att se äcklig ut. :-D Får se hur jag gör imorgon.

9:33 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

e: Skit i bullen!

9:33 fm  
Blogger Ilva tycker...

hörru, kolla mailen!

9:34 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

OK.... rusar! :-D

9:47 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Snyggt mönster!

10:14 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Gud, vá askalas!

Strumpstickan: Jaa... riktigt häftigt.. och så har jag en brun top till.

10:26 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Norges nasjonaldag..

4:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja just det. "Leve Norge"!

5:01 em  
Blogger Vonkis tycker...

Jag är helt övertygad om att du kommer att komma i den till midsommar.

10:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka