.

Mamselamsen

lördag, maj 19, 2007

Grattis och Hurra!

Tille har fått en lillebror... och denna gången verkar allt frid och fröjd. Jag är verkligen glad för deras skull! De verkar vara så ovanligt vettiga föräldrar och hanterade i mitt tycke, Tille och hans sjukdom EB Herlitz, på ett nästan omänskligt starkt sätt.

Men fortfarande finns det flera barn i Sverige och massor massor med barn i världen som har den djävulska sjukdom... sjukdomen som dödar små barn.

Millan har ju som många vet, gjort sitt till för att samla in pengar till forskningen. Och ännu fler sålda skivor = ännu mer pengar till "EB-fonden-Tillelille", som Tilles föräldrar startade.
    Beställ Better Place - Tille's Song
    Klicka på bilden för beställning.


      Nu till något helt annat som jag kom att tänka på efter att ha läst artiklen om förnybara energikällor i DN .
      Jag har en fråga.
      "Vad skulle hända och vad skulle människor och djur om 100 år, bry sig om vi byggde så många vattenkraftverk det bara går, i varenda älv i Norrland idag?"
        Over and out/Mamselamsen

      7 Kommentarer:

      Blogger Vonkis tycker...

      Jag har låten på min dator, från då den var gratis att ladda ner och den spelas en hel del här hemma. Går den att köpa som nerladdning eller bara som "riktig" skiva?

      10:36 fm  
      Blogger Vi på Kantarellen tycker...

      Vonkis: Som skiva, med en RIKTIG inspelning... plus att du får musikvideon på samma skiva.

      11:05 fm  
      Anonymous Anonym tycker...

      Dom enda som skulle bry sig är väl alla som väljer att bo häruppe med den natur som finns och är orörd. Till råga på allt får vi ingenting tillbaks av all el vi exporterar till övriga länder . Men som sagt, vi är väl dumma lappjävlar som stannar kvar!

      11:14 fm  
      Blogger Vi på Kantarellen tycker...

      Anonym: Som jag skrev, så undrade jag om det blir någon katastrofal förändring om HUNDRA år. Och om jag inte missuppfattat det hela, så kommer inte hela Norrland att ligga under vatten. "Hemman" måste säkert friköpas.... de som bor nära älvarna.

      Men i och med att det propageras om att vi ska tänka långsiktigt, så drämde jag till med 100 år.

      12:28 em  
      Blogger Vi på Kantarellen tycker...

      Fast jag tycker absolut att kommuner som upplåter älvar till kraftverk, skulle få rejält betalt för det.

      12:30 em  
      Anonymous Anonym tycker...

      Skönt med en lillebror. Själv klarar jag inte av nussefilten med Bamse, Kaspian har en precis likadan. Det var då mitt hjärta gick sönder, när jag insåg att ... ja vad insåg jag? Att Tilles filt alltid kommer vara lika blå, medan Kaspians är helt urtvättad och blekt. Och att det är orättvist, alla föräldrar vill ha blekta nussetrasor, liksom.
      Vill också säga att jag tycker Millan (och du också) gör ett toppenjobb. Hon borde få vara med på Oprah!

      12:42 em  
      Anonymous Anonym tycker...

      Fan. Jag hatar den där bilden. Nu sitter jag och gråter igen.

      12:44 em  

      Skicka en kommentar

      << Tillbaka