.

Mamselamsen

söndag, januari 14, 2007

Nattliga ljud.

En jäkla läskburk har farit fram och tillbaka på gatan utanför i ett antal timmar nu. Om den inte slutar snart går jag ut och stryper den.

Likaså har jag lust att strypa den jäkeln som satt upp metallpersienner på huset på andra sidan gatan.... på utsidan av fönstret!

Så här låter nu: Skrammelskrammel.... bloink... krasch.... skrammelskrammel... rassel... boinkboink... rasselrassel... boinkboinkboink...

Stora vaddtussar ska stoppas in i öronen vid sänggåendet.

Over and out/Mamselamsen, hur osömnig som helst

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Då säger jag (retsamt) det är tur att jag är döv!

9:41 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anne-maj: Du är rolig du. :-)

10:54 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag kunde ju använt dig som illustratör till de ljud-ord jag har lärt ut i dag...

Anne-Maj: Det gäller att se det positiva :)

9:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

prova öronproppar av bivax - märke "Quies" - om du inte kan få tag på dem i Sverige så postar jag en dosa!
De hjälper t.o.m. när min granne spelar indisk musik!!

11:11 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka