.

Mamselamsen

tisdag, januari 23, 2007

Jag måste få stämma någon!

Jag sitter här och har fått värsta ticksen, illamåendet och migränen som någon skådat. Utlösande faktor är artikeln i Expressen om att kommande trenden för män, är tights !
tights
Vem.... jag säger bara vem skulle sätta på sig det?

Kan någon se framför sig hur vår älskade kung skrider fram mot sidenbandet med en sax i högsta hugg, iklädd en överdimensionerad kavaj, arbetardojjor och röda tights?

Eller hur Reinfeldt, iklädd blåvitrandiga tights och allvarlig min, ska försöka få oss att förstå att Sverige går framåt?

Och finns det någon som tycker att det är snyggt, så har jag bara ett råd. "Sök för det"!

Jag har sett min käre make iklädd detta plagg. Fast i det här huset kallar vi det för långkalsonger. Och det var ingen vacker syn! Ungefär lika vacker som när jag drar på mig Helly Hansens blå underställ och uppvisar varenda liten skrymsla av min lekamen. Även de skrymslor som jag anser privata. För Ni har väl hört uttrycket för tights på kvinnor

"Mumlor"! *

Fast ska jag vara ärlig, tror jag det är alla plastkirurger som mutat modeskaparna. Jag menar... ger inte detta plagg vissa karlar komplex... ja då vet jag inte. Statistiken på penisförlängningar och penisförtjockningar kommer att stiga rekordartat om detta mode slår igenom.

Jaa, så måste det vara!

Over and out/Mamselamsen, som aldrig mer ska klaga på sin man när byxorna hänger där bak.



* Man ser läpparna röra sig, men man hör inget.

16 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

HörduduDu...jag tror att det finns en grupp av MÄN (?), som kommer att gilla Tights...säger jag, fördomsfull som faen. Kanske?

10:08 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hihi.... att ha på kontoret eller på viktiga affärsmöten?

10:09 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Tights är väl iofs inget plagg som kvinnor har annars än på fritiden? Jag har iofs inte tights om jag inte har nåt över som sträcker sig ner under där benen går ihop, så att säga.
Jag kan bara tänka på alla idrottsutövare jag sett genom tiderna, jag tänker främst på 60-meters löpare, där snoppen liksom slänger sig fram och tillbaka och det går inte att titta på nåt annat. Osnyggt.

10:22 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Gillade du inte cykelbyxor på män, du tittar ju på Tour de France? *s*

10:26 fm  
Anonymous Anonym tycker...

*sjunger falskt*
*We are men.Men in tights.tight tights*

Ehum..Ja inte var det vackert..Det finns en andledning till att det inte har varit modernt sen 1500-talet...(då varenda snubbe hade tajts och kapsel)

10:32 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Veronika: Jag har, framförallt på sommaren sett folk dra runt här i stan med tights och t-shirt (nedstoppad) Uiiii....

Anne-Maj: Då är det ju sport och inga affärsmöten. Men snyggt är det inte!

10:33 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kapsel? Att sätta framför? :-)

10:34 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hahaha ja att sätta framför..
Kolla in målningar på typ Henrik den åttonde eller vår egen Erik den sextonde så får du se...

Hahaha
Överdimensionerade överkroppar med kvarnhjul runt halsen,tajts och värsta bulan framför de " heliga delarna"

10:39 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Eva: Jag antar att du refererar till bögar? Tycker inte tights skulle vara så mkt värre än att se alla lönnfeta kvinnor som trycker ner häcken i tighta jeans och får ben som tandpetare, gärna kombinerat med en för liten behå så ryggen blir som en tvättbräda av valkar

10:55 fm  
Anonymous Anonym tycker...

ja men det kan ju var ok för oss som är singla och " jagar " ny man. Man slipper ju köpa grisen i säcken så att säga.. :-) fniss

10:55 fm  
Anonymous Anonym tycker...

NejNejNejNej!

Det är inte för intet som vi kallar långkallingar (och till den kategorin tillhör tights!) för erotikdödare uppe i Gävle...

*ryyyyys*

Kan man åtminstonehoppas på att det samtidigt blir oerhört trendigt att dra på sig en överdimensionerad, bylsig tröja som når ner till knäna?
;)

11:02 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har ofta tights men då oftast med en tunika eller en lång tröja som går ner till knäna ungifär..

Då är det snyggt..
Men jag vette faen om det skulle vara snyggt på killar...

11:21 fm  
Anonymous Anonym tycker...

maleandro: Jag håller med Dig...refererar i allra högsta grad till SOMLIGA bögar, ety jag har en här i hemmet! Som vi skojsar friskt med och han har så mycket självdistans...så han skojsar också om det!
Vill absolut inte generalisera!!!!!

mamselamsen:Pruttbyxor, kan det va nåt då?
http://www.under-tec.com/index.php

Själv har jag Tights på sommaren, men jag är mager som en sticka...och ser märkligt nog inte så lång ut...i just tights.

11:51 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Hjälp vad HEMSKT!

1:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Eva: Absolut! Är det någon form av katalysator i dem?

1:52 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ush, ush, ush... För män i trikåer. Alla har vi väl sett hur Robin Hodd, och inte nånsin har han lyckats att bli flickidol.

Fem i topp på vad män INTE får bära:
1, Tihts
2, speedo (badbyxor)
3, cykel byxor
4, stringkalsonger
5, bh

7:07 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka