.

Mamselamsen

lördag, januari 20, 2007

Hjälp!

Vi sitter och tittar på avsnitt efter avsnitt av en kocktävling och en av deltagarna är så vansinnigt lik en nu mera död amerikansk pianist och eventuellt även sångare. Ni vet han som alltid hade så svulstiga och guldiga kreationer på sig på scenen. Han hade också en enorm förkärlek för gigantiska diamantsmycken. Jag tror att han var homosexuell också.

Snälla hjälp oss, om Ni vet vem vi menar.

Vad hette han????

Over and out/Mamselamsen, som blir sömnlös om jag inte får namnet

14 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Liberace.

5:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack min dufva! Nu kommer jag att kunna sova i natt!

5:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Pale green Woman har säkert rätt men jag tänkte på Elton John, och nog finns det likheter. Fast den ene, Mr. L, är ju mer lik än den andre :P

Fred & Kärlek

5:42 em  
Blogger Gagga tycker...

Pgw har redan skrivit vad jag tänkte skriva.

5:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

sandra: Elton lever ju. :-)

6:26 em  
Blogger PGW tycker...

det var så lite så :-)

7:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

ja men jag vet att han lever, därför jag skrev att den ene, Liberace, är mer lik (=död= än den andra. Men ingen uppskattade men usla humör, inte ens katen. Hon bet mig i armen när jag tryckte enter och postade kommentaren..

Fred & Kärlek

8:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sandra_ Stackare!

8:49 em  
Blogger Lilla B tycker...

Läser Sandras kommentar nu. Vitsig värre och vansinnigt bra!

10:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag känner mig bättre till mods nu när jag fått lite cred för min ordvits men jag ser nu hur upprörd jag var innan, jag stavade som ett småbarn.. Förlåt.

Fred & Kärlek

10:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jösses Sandra! Det tog bara tre timmar innan jag FATTADE! :-)

10:44 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mamselamsen, jahaaa. Jag trodde bara att du tokdissade mitt skämt. Men bättre sent än aldrig.

Fred & Kärlek

12:23 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Japp, Liberace

10:09 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Stackars den där kocken. Att gå omkring och se ut som Liberace kan inte vara lätt.

11:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka