.

Mamselamsen

lördag, januari 20, 2007

"Vänaste land" = världen bästa bok!

Vänaste land. liten
Iallafall om man har sömnproblem. Den är något så vansinnigt tråkig, så sätter man på den vid sänggående, så sover man garanterat inom två minuter. Långa långa inre monologer.... sega dialoger.... noll spänning..... och vips är boken slut och jag undrar varför denna boken egentligen skrevs.

Det mest skrattretande är att det på fodralet står "ny spänningsroman". Jösses! *gäspar*

Over and out/Mamselamsen, som är jäkligt glad över att det verkar ha slutat snöa.

5 Kommentarer:

Blogger Morgondimma tycker...

Ja jösses vad man somnade gott till den.

4:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaam du ser. :-D

4:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag njöt av varje ord när jag läste den. Just den inre monologen och Winters inre resa tilltalar mig.
Smaken är som baken :-)

6:35 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har försökt läsa Åke Edwardsson förut men jag pallar inte hans sätt att skriva, nu bojkottar jag alla hans böcker.. det är värsta sömnpillren

6:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Inna: Tänk så olika det är.
Södertäljebo: Jag vill ha lite mer action när jag läser deckare och liknande. Mycket blod och gräsliga mord... hekst nedskrivet aven kvinna. Kvinnliga författare verkar mycket mycket mer blodtörstiga än manliga dito.

10:47 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka