.

Mamselamsen

söndag, januari 21, 2007

Scientologerna.

Nu jobbar tydligen Tom Cruise hårt på att värva medlemmar. Enligt Expressen ska han visst ha kastat sig över den nya Hollywoodfamiljen, Beckham... utan större framgång.

Och de är ihärdiga vill jag lova.

Jag glömmer aldrig när Stephan och jag för ett par år sedan gick längs Hollywood boulevard och stötte på några av dessa gökarna. De står alltid på samma ställe för att värva folk.... i närheten av sitt högkvarter. Massa böcker och massa elektriska apparater hade de ställt upp på trottoaren. De fångade in oss och vi tänkte: "Vá fan, vi ställer upp på vad de nu vill".

De skilde på oss och så började de prata med sådana där röster som man bara kan höra på avslappningsband. Luuuugnt och entonigt.

Min värvare frågade en massa saker och jag fick hålla i två metallstavar som var kopplad till någon form av mätare. Jösses, den mätaren gjorde utslag. Då tittade han på mig med mycket sorgsna ögon och undrade hur jag egentligen hade det. Då började munnen gå på mig och jag pratade om Gud och jag pratade om högre makter och jag pratade om karma och jag pratade om livet efter detta och jag pratade om gemenskap och jag pratade om...... då tog karlfan mig (mitt i en mening) i handen och ursäktade att han hade tagit upp min tid... och så gick han! (Och jag som precis var i mitt esse!)

Stephan stod en bit längre bort på gatan och snackade. Och ska jag vara ärlig, så stod han bara där och skrattade och pratade sex med djupt förundrad värvare från "UFO-kyrkan".

Jag fick en lustig känsla av att de var väldigt glada när vi väl avlägsnade oss.

Over and out/Mamselamsen, en jäkel på att vid behov prata sönder folk

16 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Hihi, tänk om man hade fått vara med och sett&hört!

10:59 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja det var roligt!

Jag undrar hur många de egentligen värvar på det sättet.

11:08 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag blir lite avis, vill oxå vara med om spännande grejor. Fast jag har bussat hunden på Jehovas, det var roligt, speciellt för hunden.

Fred & Kärlek

2:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Åh, fick du vara med om auditering? Trodde inte att det skedde så öppet på gatan.

2:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sandra: Åk till Hollywood... där händer de mest kontiga saker.

Panter: Inte för jag vet om det var det jag gjorde... men ute på gatan var vi.

2:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

hehehehe...kan du inte ta dig an de där från "Jesu kristi kyrka" de är riktigt jobbiga tycker jag!

3:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Irmeli: Vilka är det?

4:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

de är ena riktigt jobbiga ena...också något som har sitt ursprung i USA...de finns här i sverige..ushiamej...de brukar prata svenska med amerikans accent.
http://www.jesukristikyrka.se/

6:40 em  
Anonymous Anonym tycker...

mormoner är de

6:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

De har jag aldrig stött på.

8:07 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Jag har råkat ut för både mormoner och Jehovas vittnen som kommer och ringer på dörren, och mer hjärntvättade människor får man leta efter. De ger sig aldrig så det brukar sluta med att jag stänger dörren mitt framför synen på dem under tiden som de fortsätter att prata...

10:28 em  
Anonymous Anonym tycker...

En annan har oxå råkat ut för dom. För ca 25 år sen gjorde jag en sån där test, sen inget mer. Jag gifte mej (nytt efternamn), flyttade och det gick ca 10 år så får jag ett brev. " Vad vill du med ditt liv"? Det var allt som stod. Hur hade dom hittat mej? Hur läskig var inte den frågan?
Nej, nu förtiden så kör jag med gubbens kusins fina svar.
När Jehovas kommer och besöker honom så säger han:
"Jag behöver inga mellanhänder, jag har direktkontakt"

11:31 em  
Anonymous Anonym tycker...

Skönt att höra att "gubben" är hemma och på bättring. Ja om ni vill titta på "hormoner" och jehovas människor är det bara att ta pendeln mot västerhaninge där finns båda sekterna på nära håll. När religonen handlar om förbud och tvång då blir man riktigt mörkrädd.

9:04 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tina: Tur man bor i Nybban, med utsikt från tredje våningen. Vi får inga sådana besök alls.

Red: På många ställen har jag varit i Stockholm, men i Haninge har jag aldrig varit. Och det kanske är tur då. :-)

9:32 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Helt underbart gjort!!!

12:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

Bra gjort! Det är för övrigt lätt att känna igen mormoner. Det är alltid välartade och välansade unga män i kostym och ryggsäck. Hade två såna grannar när jag var liten. Vi tyckte att de var väldigt stiliga :)

2:21 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka