.

Mamselamsen

söndag, december 17, 2006

Sista skyltsöndagen innan jul. UPPDATERAD!

Jaha, tänker jag.... det betyder öppet på Mamsans. *suckar* Jag behöver varje ledig dag jag kan få!

Jag tror ju inte att det kommer att bli någon särskild rusning, för folk får ju inte lön förrän i nästa vecka.... men jäklar kommer det nog att bli trångt i Nybban.

Jag är så vansinnigt glad över att alla julklappar ligger färdiga och inslagna i julklappsgömman....
Julklappsgömma liten
som ingen.... absolut ingen känner till. Nästan all julmat är klar.... köttbullar ska göras ikväll. Här är färdigpyntat på sånär julgranen. Den ska vi ställa fram idag, så Elsa och Ebba får klättra av sig innan alla ljus, kulor och pärlband hängs upp.
GranEbba liten
Visserligen slutade det inte klättras för det (förra året)... så för säkerhets skull "stämplar" vi granen i taket med ståltråd och krok. BTW, har vi satt fast alla elljusstakar med ståltråd också. Vojne vojne.... det är inte lätt att vara inneboende hos två kattor som lider av grav ADHD. :-)

Fast just nu ska jag inte göra ett skit, mer än att hälla i mig ännu en mugg kaffe och få bort Kalahari ur ögonen.

Over and out/Mamselamsen, förhållandevis pigg.



6 1/2

Uppdaterad!
Ja ja... Ni tycker jag är duktig! Men jag har pyntat mitt i skiten. Så imorgon är jag ledig nästan hela dagen.... då ska det städas!!! Varenda jäkla tomte och ljusstake ska det lyftas på, så jag kan karva bort allt kattludd och alla ingrodda flugskitar. Dammsugaren ska få göra värsta "blowjobbet". Ajaxflaskan ska dammas av och tömmas... för jag har inga Hyacinter än.... så det får duga med doften av "Fetes de Fleurs" när Millan kommer imorgonkväll.

När Jessica kommer, ska det förhoppningsvis dofta äkta Hyacinter.

13 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Gud vad duktig du är..Jag har typ inte gjort nånting i pynt eller matväg...
Usch måste du jobba idag..Stackare..Men imorgon kommer det lite avlösning i form av dotter eller hur?
Har ni fått skivorna än?

*Skratt* ja man får sannerligen hoppas att trotset har försvunnit när han är 25 *S*
Fast å andra sidan så trotsar jag min mamma än..och jag är ju 31

Kram

9:58 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Nix... inga skvor än. Hoppas hoppas innan onsdag. Om inte... blir det massmail till alla... så att de som vill får avboka eller decimera sina beställningar.

10:08 fm  
Blogger Vonkis tycker...

Håller med cian. Vad du är duktig. Jag har fått upp en liten bordsgranoch en tomte, ska väl försöka få till det innan jag åker norröver i alla fall.

10:20 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vonkis: Hahaha....Du skulle se katastrofen här... just nu! =)

10:49 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Är det alla julklapparna som får hyllan att bågna? Den ser lite trött ut nämligen ;o)

11:49 fm  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Jag somnade runt halv nio och vaknade nyss....*jattesomnig*
Usch...

12:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du låter som Martha Stevens! Jag har ingen enda inslaget julklapp här i huset. Det ligger några saker som mö och pö som ska bli inslagna. Sen har vi inte börjat med städningen heller.

Men nu är jag lite orolig, tänk om de vilda djuren får alla paketen ner på golvet?

2:11 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Vilken energi du har...*impad*...får du inte fullt utlopp för den hemma, så är du hjärligt välkommen till Malmö för att fortsätta här ;o)

2:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag har ju varit tvungen att vara ute i god tid.... tack vare Millan!!!

Jag är egentligen fullständigt slut!

3:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tess: Hihih... har inte tänkt på det... men det är det nog.

Annemaj: Julklapparna är nogsamt instängda!

3:35 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men åh, vilken städångest jag fick nu då!! Ska man LYFTA på ljusstakarna...det vågar jag inte ;).

4:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cecilia: Det behöver man inte. Det är bara det, att jag satte dit dem i cirka en centimeter damm.

5:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Calua: Du MÅSTE vara i fas med vår tid tills du kommer hit.

5:17 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka