.

Mamselamsen

onsdag, december 13, 2006

Stackars mina smakorgan.

Köpte frimärken idag... och de hade inte tillräckligt många självhäftande. Så jag ska slicka mig igenom ett antal rullar med kungen på.

Men å andra sidan är det ju inte varje dag jag slickar på Carl Gustav.

Over and out/Mamselamsen, med ett gäng vörtmackor i magen


17.30
Nu var det ju inte bara kungen bland rullarna.... jag slickar lite på Klüft och Kajsa Bergkvist också. Det var en ny upplevelse.


18.39
Blöööörk! Nu har jag slickat mig igenom två rullar. Jag föredrar kungen... han är mycket mindre än tjejerna.

12 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Blää! Inte kan jag påstå att frimärksklister är gott... borde man inte kunna fukta någon kökssvamp och trycka märkena mot (ung. som man gjorde på posten och företagen förr)? Jag har inte testat, men vad som helst är väl bättre än att slicka frimärken en hel kväll!

5:18 em  
Blogger Strumpstickan tycker...

Yaik! Vatten och bakpensel?

5:31 em  
Blogger crrly tycker...

Bra att du skrev "på"... :)

5:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Blääärk!

6:38 em  
Blogger PGW tycker...

blöt disktrasa på tefat?

6:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag ska gör det på nästa rullar.

7:03 em  
Anonymous Anonym tycker...

Frimärksremsor och fuktig disktrasa är superbra! Vik trasan en gång så blir den stadigare och sen bara tryck emot översta frimärket på remsan och riv av mot brevkanten efter att du fuktat.

/Imsa

7:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Frimärken smakade vridigt i Nepal! 15 stycken fick jag härda mig genom! Fy f*n.... Tur jag inte köpte flera.

7:29 em  
Anonymous Anonym tycker...

Marodör! Man tar trasa och vatten ju!

9:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

Slicka inte för många på en gång! Har du inte sett det där Seinfeld-avsnittet där George blivande fru ska slicka frimärken till alla inbjudningar, och det är gift i klistret så hon dör. Det vore mycket tråkigt om det hände.

10:10 em  
Blogger linda tycker...

Du har inte funderat på att köpa en såndär svampdosa, som man blöter så slipper man förstöra tungan och gå med äckelsmak i munnen?

10:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

För varje frimärke som du slickar får du i dig två kalorier. (klubben för onödigt vetande)

10:35 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka