.

Mamselamsen

söndag, december 10, 2006

Hur statusfylld är jag?

Jag gick genom listan i Dina pengar och hoppades på att jag var en riktig statuskäring.

-Allmänbildning?
Det beror på. Jag har flera gånger kvalificerat mig till Menza, men har inte fattat vitsen varför man ska vara med där. Dock har jag stora luckor vad gäller historia och sport, så spel som TP är inte riktigt min grej. Samt jag är riktigt jäkla urusel på att komma ihåg namn. Så resultatet blir väl: Så där.

-Engagerad och duktig förälder: Iallafall engagerad. Resultat: Hysat.

-Gnetat ihop en egen förmögenhet. Pengar det är fult att prata om. Resultat:???

-Duktig på sitt arbete: Japp, när jag är på gott humör. Resultat: Hysat.

-Behärska många språk. Jag talar två och ett halvt språk. Rövarspråket räknas inte va? Resultat: OK.

-Äger en egen gård. Nix! Resultat: Uselt.

-Hus utomlands: Inte det heller. Resultat: Uselt.

Fräscht kök med köksö: Jaa, jag har en liten köksö... köpte den förra året i Trekanten. Resultat: As-kalas.

Vindsvåning i nån av storstäderna i Sverige. Nää, vill inte bo där. Resultat: Uruselt.

Ny fin bil. Jag bläddrade och bläddrade bland bilderna för att hitta en Hyundaikombi från 2001... men nä! Resultat: Katastrof.

Vara ledig hela sommaren. Aldrig i livet. Jag var ledig hela förra sommaren och kom fram till att det var jäkligt överreklamerat, då jag varken badar, grillar eller solar. Jag jobbar hellre som en idiot när solen gassar som värst och sen drar jag till Californien i jan-feb. Resultat: Svindåligt.

Lägger pengar på behövande. Om man bortser från ungarna, så lägger jag faktiskt varje månad pengar inom ett speciellt område. Resultat: Rätt OK.

Många vänner. Nä, det har jag inte... högst en handfull. Däremot finns det en del bekanta... de där som kommer och går. Resultat: Så där.

Att ha en egen stil: Hahaha... Resultat: På topp!

Händig. Ja, det är väl bara att kolla tummen från igår. Resultat: Under all kritik.

"Puh... jag slipper bli medlem i Yellowstone club !

Over and out/Mamselamsendirekt från den leopardmönstrade

9 Kommentarer:

Blogger Batbut tycker...

Mamse, är Du nyfiken så har jag lagt upp en del smycken på flickr... vill Du ha länken?

10:14 fm  
Blogger Batbut tycker...

http://www.flickr.com/photos/20202502@N00/

Här kom länken!

10:14 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Spanx!

10:20 fm  
Blogger Batbut tycker...

Vad betyder spanx?????

10:23 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ett taskigt thanks. :-D

10:25 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det var väl inte mycket i den listan vi hade, men har inte saknat helelr :)

10:50 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

hannele: Inte vi heller.

Status för mig skulle vara att få äga min tid.

11:06 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hysteriskt roligt att du stavat fel på Mensa.

2:02 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Karin: Ja, där ser du! :-)

3:06 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka