.

Mamselamsen

fredag, december 08, 2006

Snacka om att jag inte haft tid att följa varken nyheter på TV eller på Internet.

Jag har sett rubriker överallt om att nån Fuglesang ska skjutas upp i rymden... Fuglesang tränar... Fuglesang kliver in i kapseln... Fuglesang kliver ur kapseln och jag fattade inte vad den vimsige och "yberroliga" programledaren för "America´s funniest homevideos" skulle där att göra.

Men nu vet jag bättre.... det finns fler "Fågelsånger" och en av dem är svensk!

Men ärligt talat... det blev inte mer intressant för det. Jag har aldrig riktigt fattat grejen med att lägga miljarders miljarder på att ta sig utanför jordens atmosfär.

Förmodligen gör de det, bara för att de kan.

Over and out/Mamselamsen, med båda fötterna på jorden



13... snart



Uppdaerad
Betalade restskatten igår... det sög!

Jag stod länge vid postlådan med kuvertet i handen. Hela min kropp och framför allt handen skrek: "Vill inte... vill inte" och vägrade släppa ner kuvertet genom springan. Men när det ställde sig en gammal dam bakom mig bände jag upp fingrarna med vänsterhanden och såg hur mina surt förvärvade pengar dansade ner i postlådan och jag gick hem och slängde mig i väggen.

4 Kommentarer:

Blogger Strumpstickan tycker...

Det var visst för dåligt väder... men vem orkar hänga med i allt 'suck'

7:54 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä.... jag läser hellre om Carola. Moaaahahahah...

7:58 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Duktigt gjort:-)....men kvarskatten förfaller väl inte till betalning förrän 12 mars 2007?

10:06 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anonymous: Det som är gjort, är gjort. Så slipper jag fundera på det.

5:21 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka