.

Mamselamsen

lördag, december 09, 2006

Det första man lär sig på Hemkunskapen i skolan är....UPPDATERAD!

skär aldrig mot dig!!!
blod liten
Det hade jag alldeles glömt bort.

Mamselamsen, med tryckförband, då såret blev tre centimeter långt.


Uppdaterad efter en timme.
Fatta, hur infernaliskt synd det är om mig. Jag försökte fortsätta att tärna falukorven... men det liknade mest blodkorv, när jag höll på att söla med det.

Nu går jag med tummen i ett stort paket... men det blöder igenom hela tiden. När fan, brukar det sluta?

Jag tror att min tumme just nu, mest bara duger till att ligga på soffan och dricka vin. Eller hur?

11 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Aj!
Ser lagomt skönt ut *not*

Vi får skylla på att det var några år sen du gick i skolan ;o)

4:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, och så har jag teflonminne.

4:24 em  
Anonymous Anonym tycker...

Japp, du kan nu bara ligga på soffan, dricka vin o käka praliner något annat är inte att tänka på. Fråga mej jag vet. hahaha.....
Hemmadoktorn i Nol

4:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag vill också ha ett glas vin. Måste man skära sig i tummen för att få det? Jag föredrar dock vitt. *sneglar bort mot kylen*

5:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

Aj aj aj... :(

5:50 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Att ligga på soffan och äta praliner och dricka vin är det enda som hjälper...plus total avhållsamhet från allt vad hushållsarbete heter i åtminstone en vecka. Är man klen så är man...*jajamänsan* ;o)

6:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

håll upp tummen mot taket människa..
annars slutar det aldrig att blöda..

6:55 em  
Blogger Lillasnuttan tycker...

Synd om dej!

7:01 em  
Blogger Tankevågor tycker...

* Men vafför gör ho på detta viset?*

Nu tar du det lugnt med andra handen så att du har en kvar till vinglaset!

8:42 em  
Blogger Lillasnuttan tycker...

Alltså ... Det är en likadan skada som när jag skar mej i min vänstra tumme!!!

Det är klart att vi är systrar eller ... ?

/Tina sötsyster

8:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaa, det är synd om mig... och jag tar det lugnt. Och anonymous, det HAR slutat blöda nu.

Syrran: Det hade väl varitkonstigt annars

9:05 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka