.

Mamselamsen

lördag, december 16, 2006

Nu är diskussionen igång.... IGEN! Uppdaterad!

Bratzdockorna är porriga och sänder fel signaler till barnen.

Jag minns hur den här diskussionen höll på när ungarna var små.... fast då gällde det Barbie. "Hur kan man köpa en docka med så stora bröst och som är så himla abnormt mager?"

Camilla och Jessica hade flera stycken Barbiedockor som de lekte med. De sydde kläder... dockorna blev friserade in till svålen... de var utmärkta spadar i sandlådan. Om jag inte missminner mig helt, så var en av Camillas stubbade Barbiedockor en utmärkt chaufför till den gräsligt högljudda brandbilen som någon "vänlig" själ gav henne i julklapp.

Och jag kan inte precis se att de har blivit särskilt "kvinnligt förtappade" av det. Appappapp...De hade sminkhuvud också!!!!

Ska jag vara helt ärlig, så har även jag haft en Barbiedocka.... jag lade faktiskt alla mina sparpengar på att köpa kläder till henne.
Barbie.
Och just nu ligger hon i källaren med alla sina attiraljer. Ärligt talat... jag är inte speciellt "yberkvinnlig" i min framtoning heller.

Men OK... om man nu ska hårdra det hela, tycker jag å det bestämdaste att man ska bojkotta alla leksaksbilar på direkten. För vad är det för ett jäkla sätt att uppmunta barnen till en framtida miljöförstöring.

Så från och med nu, så är det "Vilse i pannkakan", kor av kottar och får av kastanjer som gäller i julklappspaketen. Neeeeej... det sistnämnda går ju inte heller... vi vill ju inte uppmuntra våra barn till att vilja vara med i "Bonde söker fru"!

Jag tror egentligen, när jag tänker efter, att det allra bästa nog är att barnen inte leker alls.

Over and out/Mamselamsen, som vägrar att sila mygg, men svälja kameler.


Uppdaterad 9.26
Vi måste bojkotta ju spelet Monopol också.... för vi vill ju inte nära en blivande superkapitalist vid vår barm. Ojojojoj.... bort med spelet Risk.... här håller vi ju på med världskrig i timme efter timme vid köksbordet.

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

hahahaha
jag håller ju på och när en framtida krigsdåre..
han skjuter tom med glasspinnar....

tjing

9:47 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Oj, flickorna spelade MONOPOL med kompisen i går kväll!

10:01 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Var rädd om barbie, hon är värd pengar idag *skrattar*

10:46 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

cian: Ajajaj....

Anne-maj: Akta dig!

Strumpstickan: Det är jag!

3:21 em  
Blogger PGW tycker...

Hm man kanske skulle köpa Bratz occh behålla dem i förpackningen ... pensionsförsäkring?

5:17 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Men de är så himla fuuula tycker jag. Måste de vara det?

5:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag är för gammal för barbiedocka, men min lillasyster hade. Min dotter har aldrig lekt med dockor, hennes bröder fyllde hennes dockhus med olika rymdmän..

7:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hannele: Du för gammal för Barbiedocka? Männsika... du är ju ungefär lika gammal som jag ju.

7:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

LG: Jag tror de ska likna de tecknade filmerna från Japan

9:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka